Podobno dla ludzi o wyjątkowo rozwiniętej fantazji, wszystkie dzisiejsze auta są takie same, nudne i bez polotu artystycznego. Nawet jeśli tak skrajna opinia należy do rzadkości, styliści jej nie lekceważą.
Wiedzą, że design musi ewoluować i to w coraz większym tempie. Świadczy o tym zainteresowanie pojazdami prototypowymi, jakie powstają w ośrodkach zaawansowanego designu.
Audi AI:Trail quattro
Podczas prezentacji na wystawach motoryzacyjnych to właśnie one w większym stopniu przyciągają uwagę niż czynią to zmodyfikowane, bądź nawet nowe modele seryjne. Najlepszym przykładem prototypowe Audi, do którego podczas IAA trudno było się dopchnąć.
Trudno zwiedzającym się dziwić, bo AI Trail był jedynym offroaderem odbiegającym od szarej normy. Właściwie można powiedzieć, że to 4-miejscowa kapsuła na wielkich kołach, której nie straszne żadne przeszkody.
Dzięki gigantycznym kołom o wysokości 85 cm (z 22-calowymi felgami) uzyskano bardzo duży prześwit wynoszący 34 cm i głębokość brodzenia ponad jeden metr. Jeśli chodzi o bryłę zewnętrzną ma ona wspólną cechę z prototypowym Aiconem – jest nią poziome przełamanie płaszczyzn bocznych okien.
Siłą rzeczy obiega ono całe nadwozie, zwiększając widoczność terenu dookoła auta. Mocne przeszklenie kabiny zapewnia podróżującym dobry kontakt z otoczeniem, więc nie ma mowy o nudzie podczas jazdy a tym bardziej o efekcie klaustrofobicznym, jaki panuje w co najmniej kilku obecnych crossoverach.
Dostęp do wnętrza zapewniają drzwi typu open space. Cały kokpit poddany został obróbce artystycznej. Już przy pierwszym spojrzeniu widać, że styliści wiedzieli czego chcą. Świeże podejście do takiego offroadera widać wszędzie.
Niewątpliwą ozdobą się świetnie wystylizowane koła, których wzór jest spójny z kratownicą bagażnika dachowego. By łatwiej było się do niego dostać, wbudowano wysuwane progi, pełniące funkcję stopni. Jednym z najciekawszych pomysłów jakimi błysnęli twórcy Traila są światła.
Zamiast osadzać je na stałe w nadwoziu, znalazły się one na bezwirnikowych dronach, które niczym satelity mogą latać przed autem i oświetlać teren. Siłę nośną czyli strumień powietrza wytwarzają tak jak bezwirnikowe wentylatory. Drony te stacjonują na dachu gdzie dokują się w gniazdach ładujących. Długość futurystyczno-terenowego Audi to 4,15 m, szerokość o 15 cm przekracza 2 m, wysokość sięga 1,67 m.
Do napędu wykorzystano silniki elektryczne przy każdym z kół. Łącznie mają one moc 320 kW i moment obrotowy ok. 1000 Nm. Parametry te przypadają na masę 1750 kg. Ze względu na zasięg prędkość maksymalną ograniczono do 130 km/h. W efekcie zasięg na drodze utwardzonej wynosi 400-500 km, a w terenie – gdzie opór toczenia jest większy – ok. 250 km. WS
Audi AI:Trail quattro: #AudiAITrailquattro #AudiAITrailconcept #Audidesign #Trailconcept #Audiiaa #autorok
Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/