Zwykle cieszyliśmy się z pięknej słonecznej pogody, ale tym razem 11 czerwca żar lał się z nieba jak w Afryce. Non stop pracujące wentylatory chłodnic praktycznie uniemożliwiły nam kontynuację pomiarów głośności zewnętrznej aut. Ograniczyliśmy się więc do prowadzonych od dawna pomiarów wielkości wnętrza. To ona decyduje czy jeździmy w pozycji takiej jak byśmy tego sobie życzyli, czy też kierowca musi podkurczać lewą nogę, a pasażerowie tylnych siedzeń podróżują ścieśnieni.

AutoTest_2019_03

Jak zwykle było sporo porównań: np. w segmencie B pojawiły się trzy zupełnie odmienne koncepcje samochodów miejskich: relatywnie tani Nissan Micra z nowym silnikiem 1.0-100 KM i przekładnią CVT, drogie usportowione Audi A1 Sportback oraz kompaktowy crossover VW T-Cross 1.0 TSI. Najwięcej modeli pochodziło z segmentu C i C+. Tutaj najnowszymi autami były Focusy ze 150-konnymi silnikami 1.5 EcoBoost w lekko usportowionej wersji ST-Line.

AutoTest_2019_02

Szkoda, że zabrakło bezpośredniego konkurenta Kia Ceed. Za to na wysokości zadania stanęły inne marki, więc było co porównywać: Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic 1.0 Executive, świeżo upieczony Hyundai Elantra, do tego Renault Megane Gran Coupe i dynamiczny hatchback GT Line, mocny Seat Leon i niezwykle pojemna Skoda Octavia Style z przekładnią 7DSG.

AutoTest_2019_04

Była też wyjątkowo ‘ostra’ Meganka R.S Trophy, którą ze względu na osiągi (i na zasadniczo odmienną koncepcję konstrukcyjną) można było porównać tylko z Alpine A110, ewentualnie z 240-konną Giuliettą Veloce. Klasę wyżej wdzięczyła się swoimi superproporcjami większa i jeszcze mocniejsza jej siostra Giulia, rywalizująca z lekko usportowionym Oplem Insignią GS, wyzywającym Peugeotem 508 oraz Renaultem Talizman o przeogromnym wnętrzu. WS

Wkrótce opublikujemy zalety i wady aut najczęściej wymieniane w ankietach dziennikarzy.

 Auta udostępnione dziennikarzom podczas AutoTest 2019
Alfa Romeo Giulia 2.0 TBi 280 KM 4x4 Veloce 
Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi 240 KM Veloce
Alpine A110 Legende 1.8 TCe 250 KM
Audi A1 Sportback „Edition One” 30 TFSI 116KM S tronic
Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost 150 KM A
Honda Civic 1.0 Executive VTEC Turbo 126 KM
Hyundai Elantra 1.6 MPI 128 KM
Nissan Micra 1.0 100 KM Automat
Opel Insignia Grand Sport 1.6 136 KM MT6
Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 160 KM EAT8
Renault Megane GranCoupe TCe 140 KM
Renault Megane GT Line TCe 160 KM EDC
Renault Megane R.S. Trophy 1.8 TCe 280 KM
Renault Talisman Initiale Paris TCe 225 KM EDC
Seat Leon 2.0 EcoTSI 190 KM DSG
Skoda Octavia FL Style 1.0 TSI 115 KM 7-DSG
VW T-Cross 1.0 TSI 115 KM