Citroen miał w swojej historii wiele oryginalnych pojazdów zarówno koncepcyjnych jak i wytwarzanych seryjnie. Bez wątpienia jednym z nich jest koncept Oli, który być może zasługuje na miano najbardziej oryginalnego ze wszystkich Citroenów.
Dzieje się tak za sprawą dość zaskakującej sylwetki z pionowo ustawioną przednią szybą i zestopniowaną dolną linią okien, a także mnóstwem nietypowo zaprojektowanych detali. Do tego dochodzi ciekawa kolorystyka, nowe logo marki oraz szereg rozwiązań technicznych mających na celu zwiększenie funkcjonalności nadwozia, a także innowacyjne materiały.
Może ono pełnić funkcję skromnego pickupa, a dzięki odpowiedniemu wykończeniu dachu i części przedniej maski zyskuje dodatkową powierzchnię, która z pewnością przyda się podczas wypadów rekreacyjnych, swoje robi też sposób otwierania drzwi nie pozostawiający słupków B – tzw. system open space. A we wnętrzu fotele wzorowane na biurowych (80% mniej szczęści), Smartphone-HMI projektor, centrum rozrywki, zmywalna podłoga.
Deskę rozdzielczą wykonano z 34, a nie jak zwykle z 75 części. Dzięki pionowo ustawionej przedniej szybie zaoszczędzili sporo masy, a w dodatku wnętrze nie nagrzewa się tak jak w autach o wielkiej szybie. Obliczyli, że dzięki temu zużycie energii przez klimę spadło o 17%. Z kolei odchudzona konstrukcja drzwi (pozbawiona kabli i głośników) pozwoliła obniżyć masę pojedynczych drzwi o ok. 1,7 kg.
Zagłówki tylnych siedzeń mocowane są na zawiasach do dachu, tylną szybę można ustawić poziomo, i położyć burtę – wtedy uzyskuje się możliwości załadunkowe godne małego pickupa. Elementy nadwozia wykonano z na wskroś barwionych tworzyw sztucznych. Gdy kolor się znudzi, można je zdemontować i założyć inne, w ten sposób zmieniając kolor samochodu.
Ciekawostkę stanowią też opony, których projekt zakłada 2-krotne bieżnikowanie, a tym samym mają one osiągać przebieg 500 tysięcy km. To wszystko jest w fazie prototypowej, więc Oli stał się czymś w rodzaju jeżdżącego laboratorium. To, co się sprawdzi – trafi do samochodów produkowanych seryjnie. Oli waży niecałe 1000 kg, ma baterię o pojemności 40 kWh, zużywa 10 kWh/100 km, dysponuje zasięgiem 400 km, jego prędkość ograniczono do 110 kmh, ładowanie z 20 do 80% trwa 23 minuty. Jego rozmiary to: 420x165x190 cm. WS