W sumie takie właśnie przejażdżki dominują w obszarach miejskich. Dlatego też konstruktorzy miejskich aut przestali się przejmować zasięgiem. Raczej stawiają na jak najniższą masę akumulatorów, która pozwala zachować zwinność samochodu podczas jazdy miejskiej.

Peugeot e-208 GT

Przyspieszenie do dozwolonej prędkości na poziomie wozu sportowego. Lekkość z jaką wersja ‘e’ rozpędza się jest imponująca i to wszystko bez efektów dźwiękowych. Czyli jeździmy cicho i bardzo sprawnie. Producent określa zasięg na 340 km. Ale wiatry (klima, światła, wycieraczki szyb i rzeczywiście wiatr od czoła) nie zawsze są sprzyjające, więc należy liczyć na 250 km. Tak czy inaczej, przy jeździe miejskiej jest on zupełnie wystarczający. Gniazdo do ładowania znajduje się pod klapką tuż pod lewym tylnym słupkiem, a więc tam gdzie zwykle tankujemy wersję spalinową.

Peugeot e-208 GT

Oczywiście w testowanym modelu nie musieliśmy zajeżdżać na stację benzynową, a za to mogliśmy się poruszać buspasami i bezpłatnie parkować. Wersja e jest tak ekologiczna, że aż tablice rejestracyjne zzieleniały. Po nich straż miejska wie, że nie ma co wypisywać mandatu za brak kwitka opłaty. Do tego jeszcze dochodzi szansa uzyskania dopłaty przy kupnie e-208-ki, ale uwaga, bo tylko wersja podstawowa Active łapie się na ulgę, natomiast pokaźnie wzbogacone GT kosztuje 146,8 tys zł. Model 208 jest autem masowo wytwarzanym odznaczającym się przebiegłą konstrukcją. Nie jest co prawda specjalnym projektem ‘elektrycznym’, lecz uniwersalnym, nadającym się zarówno do spalinowego jak i elektrycznego zespołu napędowego.

Peugeot e-208 GT

Z zewnątrz 208-ka – zwłaszcza w wersji GT – może zawrócić człowiekowi w głowie, wnętrze zdecydowanie nie jest w moim guście. Panuje w nim designerski nieład, dwa duże monitory atakują kierowcę, tylne słupki mocno ograniczają widoczność, a do tego spora wnęka koła sprawia, że stopy trzymamy niesymetrycznie. Ogólnie wnętrze wydaje się ciasne i wąskie (szerokość 138,5 cm mierzona na wysokości łokci). Należy przypuszczać, że zastawienie deski rozdzielczej takimi ekranami podoba się młodszej klienteli.

Peugeot e-208 GT

Komfort jazdy, mimo kół sportowego rozmiaru (205/45-17) jest ok, natomiast opony o zmniejszonym oporze toczenia, stosowane w autach elektrycznych, odznaczają się mniejszą przyczepnością, co daje o sobie znać np. podczas jazdy po łuku. Każde wciśnięcie albo puszczenie pedału gazu wywołuje ostrzejsze niż zwykle reakcje i bardzo wczesne włączanie ESP. Ale bez obaw, mimo takich efektów, możemy czuć się pewnie za kierownicą e-208-ki.

Wojciech Sierpowski

Powiązane zdjęcia: