Nazwa w języku angielskim brzmi dwuznacznie, ale należy ją kojarzyć z czystym włoskim stylem i czystym układem napędowym. Styl właściwie nie wymaga komentarza, bo rzeczywiście wydaje się włoski, można nawet powiedzieć tradycyjny włoski bez próby błyśnięcia jakimiś nowatorskimi motywami stylizacyjnymi. No może tylne światła w największym stopniu zwracają uwagę.

Puritalia Berlinetta AutoRok 2019

Autorem designu jest Fabio Ferrante, ale zapewne stylizacja musiała spełniać oczekiwania założyciela firmy – Paolo Parente. Taki kształt i wyraz twarzy wydają się typowe dla włoskich GT i to od lat 60. Kabinę wykonano z włókien węglowych, a do niej zamocowano aluminiowe ramy pomocnicze, Nadwozie też wykonano z włókien węglowych, więc całość jest sztywna, wytrzymała, lekka i … nie rdzewieje.

Puritalia Berlinetta AutoRok 2019 Puritalia Berlinetta

Relatywnie długa maska kryje napęd hybrydowy składający się z silnika spalinowego V8 umieszczonego z przodu oraz elektrycznego przy osi tylnych kół. Razem zespół ten dysponuje mocą 965 KM i momentem obrotowym 1248 Nm. Nic dziwnego, że blisko 1000-konne dość lekkie coupe przyspiesza do setki (2,8 s od 0 do 100 km/h) niewiele gorzej niż auta F1 i osiąga prędkość 335 km/h.

Puritalia Berlinetta AutoRok 2019

Wyprodukowanie i ręczne zmontowanie auta pochłania ok 800 godzin roboczych. Zaplanowano wykonanie serii limitowanej do 150 sztuk. Sprzedaż Puritalii Berlinetty przewidziano w krajach w których prawdopodobieństwo znalezienia klientów poszukujących unikatowych i niekoniecznie tanich aut jest największe. WS

 

Puritalia Berlinetta: #PuritaliaBerlinetta #Puritalia #Berlinetta #conceptPuritalia #conceptBerlinetta #Berlinettadesign #Farrante

polub nas na facebooku: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/