30% ruchu w aglomeracjach miejskich przypisuje się tzw. ostatniemu kilometrowi związanemu z rozwożeniem towarów do punktów docelowych. Póki co wykonują to spore samochody dostawcze, lub wręcz monstrualne ciężarówki w razie kolizji poważnie zagrażające innym użytkownikom dróg. Firma Renault stworzyła wizję niedalekiej przyszłości, mającą na celu rozwiązanie tego problemu. Zaprezentowała ją w Hanowerze, podczas salonu samochodów dostawczych. Projekt EZ-PRO bazuje na flocie autonomicznych robotów-podów wyręczających ciężarówki z wizyt w centrach miast, co ma się przyczynić do zmniejszenia zatłoczenia, zanieczyszczenia i ograniczenia wypadków. Konwój robotów-podów, który wyjeżdża z tego samego hubu i jest zarządzany przez tego samego operatora logistycznego, może przewozić różne towary. Każdy pod ma przypisanego płatnika, asortyment, klienta i miejsce dostawy. W ten może wykonać szereg dostaw na rzecz różnych sklepów internetowych. Takie współużytkowanie przyczynia się do zmaksymalizowania wydajności i obniżenia kosztów. EZ-PRO został zaprojektowany z myślą o optymalnym rozwiązaniu dostaw, zarówno dla klientów biznesowych, jak i konsumentów. Odbiorcy mogą wybrać dogodny czas dostawy i lokalizację non-stop, a konsumenci otrzymywać powiadomienia i śledzić przesyłki w czasie rzeczywistym na telefonie komórkowym. W zależności od rodzaju dostarczanych towarów, odbiorca może wybrać opcje personalizacji dostawy. Obejmują one osobiste doręczenie przez dyspozytora lub dostęp do wygodnych samoobsługowych schowków w automatycznych robotach-podach, które odbiorca otwiera za pomocą aplikacji w telefonie komórkowym. W pełni elektryczne EZ-PRO powstały na specjalnie do tego celu opracowanej modularnej platformie wyposażonej w system 4 kół skrętnych. Dzięki temu są niezwykle zwinne i można je kontrolować za pomocą joysticka. Funkcja dynamicznego ładowania indukcyjnego ułatwia logistykę działania całego systemu. WS
powiązane posty
AutoRok-Cabrio
AutoRok-Cabrio – już w sprzedaży!
W Empikach oraz w sprzedaży wysyłkowej (redakcja(@)autorok.pl) ukazał się AutoRok-Cabrio będący kompendium wiedzy o kabrioletach, a zarazem przeglądem aut tej kategorii. 500 stron pięknych zdjęć, w tym pokazujących jak otwierane są dachy w poszczególnych modelach sprawia, że nie łatwo oderwać się od tego wydania. Mimo ogólnego wzrostu cen, koszt nabycia numeru specjalnego AutoRok-Cabrio wzrósł ze 100 do 125 zł.
Życzymy miłej lektury 🙂 Redakcja
AutoRok Sport
Gwiazdy i AutoRok
Karolina Pilarczyk – jedyna polska licencjonowana drifterka
Leszek Kuzaj, II Wicemistrz Europy w rajdach samochodowych (ERC 2002), Dyr. Ds. Sportu i Eventów Tor Modlin
Kasia Stankiewicz VariusManx
Olga Frycz, aktorka
Artur Waś – łyżwiarz szybki
Natalia Kaliszek i Maksym Spodyriev
Kamil Stoch, MŚ i Mistrz Olimpijski w skokach narciarskich
Piotr Adamczyk, aktor
Antoni Królikowski, aktor
Paweł Królikowski
Adam Małysz
Agnieszka Szulim
Andrzej Gołota
Małgorzata Foremniak, aktorka
MASCAR
MASCAR GT
Chmurka tagów
Mercedes
Bentley
Clio
Renegade
Tamiya
RC
hyundai
concept car
Ferrari
Grandland
Kubica
nowość
Ford
car of the year polska
Aston Martin
concept
Abarth
Suzuki
GR
porównanie
stylizacja
Kia
Renault
Lamborghini
prezentacja
Alpine
offroad
jazdy
Puma
Detoit
RS
AutoRok
Las Vegas
iaa
Mazovia Cabrio Style
4Matic
stylista
2020
FCA
PHEV
talisman
CES
BMW
naias
EV6
Jeep
Kona
jazdy testowe
test
elektryczny
Lexus
car design
Cupra
Honda
Geneva
SUV
Skoda
IED
GT
Styliści
EcoBoost
E-Tech
Leon
Megane
Citroen
Prototypy
Alfa Romeo
jady testowe
1:10
Nissan
Concept Cars
modele
hybryda
samochód produkcyjny
GIMS
Peugeot
GFG Style
2021
Mazda
prototop
Performance
Toyota
Opel
salon
Porsche
A1
testowo-porównawcze
Pierwsza jazda
AWD
prototyp
testy
Crossover
Volvo
Mitsubishi
Jazz
Seat
Modelandia
Vision
Fiat
Mercedes-Benz
Hybrid
Design
Giugiaro
Kuga
Genewa
cabrio
vw
jazda testowa
volkswagen
sport
V6
EV
elektryk
Audi
Yaris
2019
Octavia
A110
Elegance
Dacia