Podczas gdy większość firm zapowiada wprowadzenie samochodów elektrycznych, Renault już od 2012 roku oferuje model Zoe o takim napędzie. Modyfikuje go, gdy tylko ma ku temu powód. A jest nim zazwyczaj opracowanie bardziej wydajnych zespołów. Ogólna atrakcyjność auta i w miarę przyzwoita cena sprawiły, że Zoe stał się najczęściej kupowanym samochodem elektrycznym w Europie. Mało tego, zainteresowanie nim stale rośnie.

Renault ZOE 2019 AutoRok

Obecnie przygotowano największy pakiet zmian w błyskawicznej ewolucji modelu Zoe. Na tyle duży, że twórcy auta mówią o nowej jego generacji. Pozostawiając urokliwe nadwozie będące dziełem Jeana Semerivy, wprowadzono nowe poszycia zderzaków, przednie z powiększonym logo, sporymi wlotami powietrza po bokach i światłami diodowymi (75% więcej światła) oraz dobrze widocznymi światłami dziennymi w kształcie litery C. Nowe są też felgi o rozmiarach 15, 16 i 17 cali oraz kolory lakierów nadwozia.

Wnętrze zmieniło się nie do poznania. Opracowano nową deskę rozdzielczą i środkową konsolę, wykorzystano najnowsze systemy elektroniczne takie jak np. Easy Link czy Easy Connect oraz większy ekran dotykowy. Wszystkie materiały wykończeniowe są wyższej jakości, więc wnętrze sprawia wrażenie bardziej przytulnego i komfortowego.

Renault ZOE 2019 AutoRok

Najważniejsze zmiany dotyczą jednak układu napędowego. Zastosowanie baterii 52 kWh pozwoliło dokonać istotnego skoku w wielkości zasięgu. Wzrósł aż do 390 km (+30%). Skrócono też czas ładowania baterii. Publiczne ładowarki 22kW umożliwiają dotankowanie energii na 125 km w ciągu 1 godziny, natomiast najlepszy wynik daje nowa ładowarka 50kW DC – energię na pokonanie 145 km ściągamy w pół godziny.

Na zasięg zwłaszcza podczas jazdy w mieście korzystnie wpływa wprowadzony tryb jazdy B owocujący silnym hamowaniem wynikającym z mocnego ładowania baterii. Umożliwia on posługiwanie się głównie pedałem przyspieszania, więc ułatwia prowadzenie samochodu w mieście. Mocniejszy silnik (135 KM, 245 Nm) wpływa też na poprawę osiągów. Zoe przyspiesza do setki w czasie poniżej 10 s i osiąga prędkość 140 km.
Renault ZOE 2019 AutoRok
W miarę modyfikacji modelu Zoe stopniowo zwiększano pojemność baterii (22, 41, 52 kWh), moc silnika (90, 110, 135 KM), rósł też zasięg (200, 240, 300, 390 km). Reasumując; najnowsza wersja Zoe nie pozostawia złudzeń – to jest auto na miarę aktualnych oraz przyszłych potrzeb całej masy ludzi nie tylko poruszających się w aglomeracjach miejskich, ale również planujących dłuższe podróże.
Wojciech Sierpowski

Renault Zoe: #RenaultZoe #elektryki #Renaultelektryczny #renaultdesign #renaultnowetechnologie #napedelektryczny