Podczas targów CES w Las Vegas 2018, a następnie w Genewie firma Rinspeed przedstawiła innowacyjny środek transportu Snap z wymiennymi kabinami. W styczniu 2019 na tych samych wystawach debiutował zminiaturyzowany microSnap. Zeskalowano go do rozmiarów tej wielkości samochodu co Renault Twingo, a więc superkompaktowego pojazdu miejskiego. Wzorem japońskich microvanów opracowanych na bazie K-cars, twórcy microSnapa maksymalnie wykorzystali powierzchnię platformy w 100% pokrywając ją pudełkowatą kabiną nazwaną Pod, która dzięki prostym ścianom i sporej wysokości, odznacza się niewiarygodnie dużą przestrzenią.
Identycznie jak w większym Snapie, platforma Skateboard jest samojezdna, elektrycznie napędzana i do tego porusza się autonomicznie zgodnie z wytycznymi zaprogramowanymi za pośrednictwem ipada lub smartfona. Po raz pierwszy zademonstrowano również zrobotyzowaną stację zamiany Podów. A te mogą pełnić różne funkcję od transportowych, poprzez biurowe, aż po turystyczne. Wymiana kabiny na inną trwa dosłownie chwilę i dzięki temu podwozia mają bardzo małe przestoje. Szef firmy – Frank Rinderknecht uważa, że czasy dostaw wielkimi ciężarówkami przemijają, bo nieustająco rośnie liczba zakupów drogą internetową, coraz popularniejszy jest też katering. A do tego wszystkiego wystarczą małe, zwinne, czyste, ekologiczne, miejskie pojazdy jeżdżące autonomicznie – a więc nie zmuszające właściciela takiej floty do zatrudniania kierowców.
Już trwają rozmowy, by eksperymentalnie w jednym lub kilku miastach wprowadzić całą flotę microSnapów. Chciałoby się powiedzieć, że wynalazcą Snapów jest firma Rinspeed, ale nie można zapominać o projekcie Ital Design Capsula przedstawionym w 1982 roku przez Giorgetto Giugiaro. WS