Mercedes SLS to współczesne wydanie klasycznego auta wyścigowego klasy GT. Długa maska, 2-miejscowa szyta na miarę kabina, krótki tył, klasyczny układ napędowy z silnikiem za osią kół przednich, napęd tylnych kół.
W latach 60, gdy pojawiły się wozy sportowe z centralnie osadzonym silnikiem, wydawało się, że te klasyczne wkrótce ustąpią im miejsca. Tymczasem przetrwały do dziś i mają się zupełnie dobrze, a przesunięcie skrzyni biegów do tyłu (system transaxle) zapewniło im równe dociążenie osi. Natomiast stosowanie dużego tylnego spoilera i dyfuzora pozwoliło uzyskać pożądany docisk aerodynamiczny. Wyczynowa wersja tego modelu AMG GT3 znalazła ok. 70 nabywców i poza serią indywidualnych zwycięstw zdobyła liczne tytuły mistrzowskie, w tym Europejskie Mistrzostwo FIA GT3, Światowe Mistrzostwo FIA GT1 oraz tytuł ADAC GT Masters. Dwa egzemplarze startowały w barwach koncernu Petronas reklamując oleje Syntium. Właśnie one zostały utrwalone jako RC w skali 1:10 przez firmę Tamiya. Mimo konieczności „zgubienia” jednego centymetra w rozstawie osi (oryginał 268 cm, model 257 mm), charakter auta i jego specyficzne proporcje zostały bardzo dobrze odzwierciedlone.
Nietypowy obraz tworzy seledynowy kolor naklejek teamu Petronas Syntium. Ku zaskoczeniu naklejki nie są nacięte, więc szczęśliwego nabywcę takiego modelu czeka sporo pracy nożyczkami. Ale czego nie robi się dla przyjemności, jaką daje postawienie SLS-a na półce, a tym bardziej szybka jazda nim. WS
Mercedes SLS AMG – W barwach Petronas
