W ramach programu Go Further, odbyła się prezentacja Forda jakiej dawno nie było; poznaliśmy nowego prezesa Ford of Europe – Stuarta Rowleya, zobaczyliśmy kilka nowych aut tej marki, i dowiedzieliśmy się, w którym kierunku technologicznym będzie podążał Ford.

Ford Explorer 2019 AutoRok

Docelowo amerykański koncern stawia na pojazdy elektryczne (pierwszy z nich zobaczyliśmy w wersji prototypowej), oraz na elektryfikację zespołów napędowych. Właśnie najbardziej wydajną hybrydę, umożliwiającą jazdę wyłącznie o napędzie elektrycznym otrzymał nowy, 7-miejscowy Explorer. Pod jego maską znalazł się silnik benzynowy V6-3.0 EcoBoost o mocy 350 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym 100 KM, pełniącym również funkcję generatora, a także magazynem energii w postaci akumulatora 13,1 kWh.

Ford Explorer 2019 AutoRok

Cały zespół daje gigantyczną moc i moment obrotowy: 450 KM, 840 Nm oraz zasięg 40 km niemal bezszelestnej, ekologicznej jazdy, z możliwością wjechania w bezemisyjne strefy miasta. Mimo dużej masy własnej, średnie zużycie paliwa wynosi tylko 3,4 l/100 km, a emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 78 g/km. W standardowym wyposażeniu znalazł się inteligentny system AWD, 7 trybów jazdy, 10-stopniowy automat i cała masa systemów wspierających bezpieczne i bezstresowe prowadzenie auta. Przy gabarytach samochodu 5x2x2 m wnętrze musiało być wielkie. Po złożeniu foteli 2 i 3 rzędu (ostatni składany elektrycznie) otrzymujemy równą podłogę i objętość bagażnika 2274 litry. Explorer Plug-In Hybrid oferowany jest jako lekko usportowiony wariant ST-Line oraz jako luksusowa wersja Platinum.

Ford Explorer 2019 AutoRok

Bez wątpienia nowy Ford Explorer stanie się groźnym konkurentem luksusowych SUV-ów Audi, BMW, Lexusa, Mercedesa, Porsche i Range Rovera.
WS

Ford Explorer #FordExplorer #luksuszameryki #Explorer