Nie bardzo lubię, gdy legendarną nazwę modelu wykorzystuje się do zupełnie innego gatunku pojazdu, ale akurat do tego autka Ami wyjątkowo pasuje. Tym razem Citroen przedstawił miłą dla oka rekreacyjną wersję produkowanego już miejskiego elektrycznego modelu My Ami, którego długość nie przekracza 2,5 m.

MyAmiBuggyConcept_AutoRok_2021_01

Koncepcyjna wersja Buggy powstała w teamie kierowanym przez Pierre Leclerqa, a stylistą prowadzącym ten projekt był Samuel Pericles. Sporo uwagi poświęcono estetyce oraz ergonomii. Auto pozostało 2-miejscowe, przy czym zrezygnowano z drzwi zastępując je uchwytami na specjalne, zamykane torby.

MyAmiBuggyConcept_AutoRok_2021_08

Na desce rozdzielczej pojawiły się uchwyty na bidony z napojem, nie mogło zabraknąć uchwytu na smartfon zastępujący nam dziś mapę terenu. Do tego jeszcze doszły uchwyty na okulary i kamerę. Fotele wyłożono wkładkami z pianki zwiększającej grubość elastycznego materiału z 3 do 7 cm. Wnętrze – przynajmniej z założenia – rozjaśnia spory przeszklony dach. Z zewnątrz postawiono na dodatki terenowe i to właśnie one w dużej mierze zmieniły charakter My Ami.

Citroen My Ami Buggy Concept

Nie zmieniono natomiast układu napędowego. Silnik elektryczny czerpiący energię z akumulatora 5,5 kWh dysponuje mocą nieco ponad 8 KM, więc wielkich osiągów nie możemy oczekiwać (Vmax 45 kmh) i co gorsze zasięg wystarcza maksymalnie na 70 km. Biorąc pod uwagę, że zazwyczaj wypada wrócić do domu, to daleko za miasto nie zdołamy się wybrać. Na szczęście niektórzy mieszkają w regionie, od którego rekreacji daleko szukać nie muszą.

MyAmiBuggyConcept_AutoRok_2021_13

Czy rekreacyjna wersja pojawi się w produkcji? Jestem pewien, że prędzej czy później coś się w tym zakresie wydarzy, bo w niektórych krajach właśnie na takie autka czeka masa 14-latków. WS