Kia Motors Polska już od kilkunastu lat wspiera wyścigi samochodowe w Polsce, i to w dwojaki sposób. Z jednej strony, organizuje serię zawodów na prawdziwych torach całej Europy, będących przedsionkiem dla młodzieży chcącej robić karierę w sportach motorowych. Początkowo, nie licząc importera samochodów Kia, głównym sponsorem tej serii był Lotos, a teraz jego miejsce zajął Orlen – dokładniej określając – Orlen Oil. W ten sposób powstały zawody w randze Mistrzostw Polski – Kia Orlen Cup, które stanowią główny filar wyścigów w naszym kraju.
Z drugiej strony, Kia wspomaga wyścigi dla najmłodszych. Okazuje się, że zdalnie sterowane modele w skali 1:10 potrafią wywołać emocje nie mniejsze niż prawdziwe auta. Lepiej niż gry komputerowe odzwierciedlają rzeczywistość, wymagają znajomości techniki, szanowania sprzętu i zasad współzawodnictwa. Jednym słowem RC nie tylko bawi, ale i uczy. Kia zaopatruje zawodników w nadwozia z Lexanu. Zawodnicy we własnym zakresie przygotowują je, lakierują specjalnym sprayem i oklejają specjalnie przygotowanymi naklejkami. Kiedyś używana była karoseria cee’d, później pro cee’d, następnie kolejna generacja procee’da w barwach Lotos. O ile teraz w rzeczywistości zawodnicy ścigają się podrasowanymi Picanto, a jedynym cee’dem w barwach Orlen Oil jest Safety Car, zawodnicy RC mają do dyspozycji nadwozia procee’d w barwach Orlen Oil. Ciekawe czy Kia zdecyduje się na odzwierciedlenie w skali 1:10 karoserii nowego Ceeda GT, albo ProCeeda GT? WS
Kia RC: W barwach Platinum
