W czasach, w których elektronika stawiała pierwsze kroki, samochód był maszyną czysto mechaniczną. Wraz z jej rozwojem, mechanika schodziła na coraz dalszy plan, co nie zmienia faktu, iż ona istnieje i decyduje o wielu cechach samochodu.

Sony Vision-S Sony Vision-S

Jednak elektronika coraz bardziej wdzierała się w głąb auta i dziś trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie silnika czy nowoczesnej przekładni, a nawet zaawansowanych technicznie amortyzatorów. W dobie aut elektrycznych proces elektronizacji bardzo przyspiesza, więc jest to szansa dla nowych graczy, którymi między innymi mogą stać się koncerny zajmujące się elektroniką użytkową i różnego typu systemami elektronicznymi wytyczającymi postęp w tej branży.

Sony_vision-S_2020_AutoRok_03

Niewykluczone, że właśnie te firmy wkrótce nieźle zamieszają na rynku motoryzacyjnym. Symptomem takich przemian może stać się pierwszy samochód Vision-S marki Sony. Nieważne czy jest prototypem czy nie, jeśli Sony zechce, zacznie go produkować. A dziś droga do tego jest relatywnie krótka i prosta.

Trzeba mieć kasę i zlecić wyspecjalizowanym firmom opracowanie samochodu, zawrzeć kontrakty z kooperantami na dostawę zespołów, wybudować montownię zorganizować sieć sprzedaży i przy dobrej organizacji, po 5 latach auta elektryczne są gotowe do przekazania nabywcom.

Sony Vision-S

Czy taki plan zrealizuje Sony? A może jest tylko pokaz kompetencji i możliwości mających na celu jeszcze większy stopień elektronizacji samochodów (autonomiczna jazda i z nią związana błyskawiczna analiza tego co dzieje się wokół auta)? Z czasem się okaże.

Sony_vision-S_2020_AutoRok_08
Sony Vision-S nie szokuje swoim designem zewnętrznym, ale wygląda nowocześnie, ma czyste rysy, kojarzy się z autem o napędzie elektrycznym, odzwierciedla tendencje panujące w projektowaniu wnętrza. Przede wszystkim uwagę zwraca panoramiczny ekran zakończony monitorami kamer zastępujących lusterka zewnętrzne.

Sony Vision-S

Kto dziś projektuje samochód i nie uwzględni takiego ekranu, jego wnętrze okaże się zaraz zacofane. Oczywiście głosowa obsługa sprawia, że niepotrzebne są dziesiątki przycisków. Monitor będzie miał każdy z pasażerów, przez co poczuje że podróżuje a nie jest tylko wieziony. WS

polub na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/

Sony Vision-S: #SonyVisionS #sonyconcept #sony prototyp #conceptsony #autorok