Samochody francuskie – zwłaszcza Citroeny – słynęły kiedyś z bardzo wysokiego komfortu jazdy i najwyraźniej konstruktorzy chcą tę cechę przywrócić, ale oczywiście nie rezygnując z pozostałych korzystnych właściwości. Najnowszym osiągnięciem w tym zakresie jest prototyp 19_19.
Citroen_19-19_2019_09
Podziwialiśmy je w małym gronie dziennikarzy w siedzibie designu ADN, a następnie debiutowało podczas Targów Technologicznych Viva Tech w Paryżu. W odróżnieniu od większości dzisiejszych projektów skupiających się na mieście, opracowane zostało z myślą o długich, komfortowych podróżach (również autonomicznych), a tym samym jest czymś rodzaju supernowoczesnego baśniowego ‘latającego dywanu’. Innowacyjny design zewnętrzny inspirowany jest statkami powietrznymi, a pod względem kolorystycznym nawiązuje do barw rekordowej „Małej Rosalii”, która w 1933 roku na torze Monthlery pobiła rekord prędkości (średnia 93 km/h) na dystansie 300 tys. km. Podobieństwa można także dopatrzyć się w niemal pionowym ścięciu przodu nadwozia i płynnie zakończonym tyle.
Citroen_19-19_2019_12
Pasażerów otacza komfortowy, mocno przeszklony kokon, spoczywający na aktywnym, inteligentnie sterowanym zawieszeniu. Dzięki niemu pojazd porusza się płynnie, bez wahań nawet na nierównej nawierzchni. Charakterystycznymi dla Citroena cechami designu są wklęsła tylna szyba znana z Ami, CX, C5, C6, a także nowa interpretacja jednoramiennej kierownicy. Do napędu posłużył zespół czysto elektryczny zapewniający zasięg 800 km. Moc 340 kW i moment obrotowy 800 Nm gwarantują superosiągi: 0-100 km/h w 5 s, Vmax – 200 km/h.
Citroen_19-19_2019_20
Baterie 100 kWh ładują się indukcyjnie (20 minut wystarczy na 600 km) – nawet w czasie jazdy po odpowiednio do tego celu przygotowanym pasie nawierzchni. Ciekawostką są metrowej wielkości koła (255/30-30) w których felga i opona stanowi jedną całość. W połączeniu z ponad 3 metrowym rozstawem osi, tworzą one dość unikatowe proporcje pojazdu.
WS

#citroen #19_19 #citroenconceptcar #citroen1919 #citroendesign