Miesiąc przed salonem samochodowym w Genewie, w ośrodku ADN pod Paryżem odbyła się prezentacja kolejnych modeli Citroena – w tym koncepcyjnego Ami One. Pokaz był, o tyle ważny, że po raz pierwszy mieliśmy kontakt z nowym dyrektorem designu – Pierre Leclercq. Zapewne nastąpi ewolucja stylu Citroena, ale równie ważne będą nowe kierunki działania tej marki.

Citroen_AmiOne_AutoRok_2019_01

Jednym z nich jest typowo miejski lajfstajlowy mikrosamochód o czysto elektrycznym napędzie. Zgodnie z hasłem „Inspired By You” wykorzystuje on w 100% cyfrowy ekosystem ułatwiający zapoznanie się z modelem i jego użytkowanie. Proponuje innowacyjną obsługę klienta dostosowaną do jego potrzeb i obejmującą wszystkie etapy procesu (prezentacja online, prośba o jazdę próbną, konfiguracja usług, rezerwacja i wydanie samochodu). Mogą z niego korzystać nawet ci, którzy nie mają prawa jazdy. Towarzyszy mu innowacyjny, kompleksowy ekosystem cyfrowy, który współtworzy te nowoczesne, przyjazne i dostępne dla wszystkich rozwiązanie zapewniające mobilność.

Citroen_AmiOne_AutoRok_2019_03

Twórcy rozwiązania podeszli w całkowicie nowy sposób do potrzeb klienta i zaproponowali szeroki wybór możliwości korzystania z samochodu od 5 minut do 5 lat, w formule carsharingu, najmu lub kupna. Częścią systemu jest mobilna aplikacja, która umożliwia korzystanie z auta i zapewnia dostęp do całego wachlarza usług ułatwiających poruszanie się po mieście. Jak widać twórcy Ami One postawili na lajfstajlowy wygląd i taki właśnie charakter.

Citroen_AmiOne_AutoRok_2019_04

W nadwoziu typu box na pierwszy plan wysuwają się drzwi. Po obu stronach są one identyczne, siłą rzeczy otwierają się w przeciwnych kierunkach. By nie wdawać się we wszystkie szczegóły, trzeba powiedzieć, że już przy pierwszym spojrzeniu widać nowe podejście do samochodu. Ami One porusza się z prędkością do 45 km/h, i ma zasięg 100 km. Ładowanie z Wall Boxa trwa dwie godziny. Auto odznacza się małymi gabarytami (2,5×1,5×1,5 m) i średnicą okręgu zawracania 8 m. Przy masie zaledwie 425 kg i dobrej widoczności dookoła jazda miejska i parkowanie powinny być dziecinną igraszką – nawet przy manualnym prowadzeniu pojazdu.
WS

Powiązane zdjęcia: