Nazwa Nucleus brzmi groźnie, ale nie ma się czego obawiać – no chyba, że autonomicznych pojazdów, które zepchną kierowców do roli pasażerów, a w niektórych przypadkach do grona bezrobotnych. Właśnie Nucleus jest opływową (Cx=0,22), autonomiczną 5,2-metrową kapsułą o 6-miejscowym wnętrzu przypominającym pokój wypoczynkowy. W konfiguracji first class – czyli w pozycji półleżącej mieszczą się 3 dorosłe osoby.
W konstrukcji zdecydowanie odrzucono wszelkie rozwiązania spalające paliwo płynne, zdając się tylko na prąd. Płynie on do 4 silników (po 110 kW) umieszczonych w piastach 27-calowych kół. Prądu dostarczają akumulatory Bollore Blue Solutions o masie 300 kg, a ładowane są z ogniw wodorowych (5,3 kg H, 700 atm). Ważący 2050 kg Nucleus dysponuje łączną mocą 600 KM, przyspiesza w 3,5 s do setki, uzyskuje zasięg do 1200 km. Jego koncepcja i design powstały w ośrodku Icona z Turynu, konstrukcją zajęła się firma Tecnocad Progetti, zaś wykonaniem prototypu firma Cecomp. Studio Icona powstało 10 lat temu, zatrudnia 120 osób, ma filie w Los Angeles i w Szanghaju.