Ile razy spojrzę na Jeepa Renegade, tyle razy kojarzy mi się jego duchowy protoplasta, który stał się ważnym filarem sprzętowym armii amerykańskiej przystępującej do działań w IIWŚ. Ale czasy się zmieniły i dziś nikt nie chce jeździć samochodem prymitywnym. Preferujemy auta bogato wyposażone. Z biegiem lat zmieniło się podejście do motoryzacji w wyniku którego początkowo
niszowa marka Jeep stała się globalnym graczem w segmencie offroaderów. Najlepszym przykładem jest model Renegade produkowany w Melfi na tej samej linii co Fiat 500X, a także w w Pernambuco w Brazylii i w Chinach. Daje on wyjątkowo dużo radości z jazdy, bo otrzymał wszystkie atuty Jeepa bez wad, które dokuczać mogłyby w codziennej zwłaszcza miejskiej eksploatacji.
Można powiedzieć, że wygląd nie ma wielkiego znaczenia. W większym stopniu liczy się funkcjonalność, tym nie mniej chcemy jeździć samochodem ładnym i dlatego styliści starają się by Renegade nadążał za modą. Chcąc zachować pudełkowaty kształt i charakterystyczny grill mogli zmieniać tylko detale. I tak też uczynili w zmodyfikowanej na 2019 rok wersji. Drobny lifting twarzy, w którym swój udział mają przymrużone oczy z diodowymi światłami i wielkie 19-calowe felgi wpłynęły na wygląd, nie zmieniając zaczepnego charakteru Renegade. Zapewne jego młodzi użytkownicy będą zadowoleni z najnowszej wersji systemu multimedialnego Uconnect z 5, 7 lub 8,4-calowym ekranem dotykowym, oraz kompatybilności z Apple CarPlay i Android Auto, zapewniającymi stałą łączność ze światem.
Jak zwykle w nowoczesnym aucie, nie mogło zabraknąć rozwiązań związanych z bezpieczeństwem. Na pokładzie wozimy system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości z systemem rozpoznawaniem znaków drogowych oraz system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd z systemem aktywnego hamowania awaryjnego w wersji Limited. Zgodnie z modą a tym bardziej z ekologią jest wprowadzenie 3-cylindrowego silnika benzynowego 1.0 o mocy 120 KM oraz R4-1.3 o mocy 150 KM lub 180 KM. Ofertę uzupełniają turbodiesle 1.6 o mocy 120 KM i 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM lub 170 KM. Jednostki te mogą być łączone z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, dwusprzęgłową automatyczną DDCT lub dziewięciostopniową automatyczną. Jak przystało na DNA Jeepa, Renegade odznacza się sporymi jak na dzisiejsze auta możliwościami terenowymi. Zapewniają je dwa zaawansowane systemy napędu 4×4, Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Z myślą o osobach naprawdę chcących zjeżdżać w nieznane, stworzono wersję Trailhawk.
więcej info na www.jeep.pl