Kolejne testy za nami … tym razem ponad pięćdziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych miało do dyspozycji 24 samochody typu kombi, minivany i głównie przednionapędowe crossovery. Piękna pogoda sprawiła, że ten intensywny dzień pracy był dla wszystkich czystą przyjemnością. 

Lista udostępnionych aut
BMW 335d xDrive Touring 313 KM
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 KM
Dacia Duster DCi 110 EDC 4×2
DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI 180 KM
Fiat 500 L Cross 1.6 MultiJet II 120 KM
Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet II 120 KM
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 KM
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 KM
Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 KM
Kia Stonic 1.6 CRDi 1.6 CRDi 110 KM
MINI Clubman Cooper S 2.0 192 KM
Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 KM
Opel Grandland X 1.6 D 120 KM MT6 S/S
Opel Insignia GS 2.0 T 260 KM AWD AT8
Peugeot 3008 Crossway 2.0 BlueHDi 180 KM
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 KM
Renault Espace Initiale Paris TCe 225 EDC
Renault Grand Scenic Hybrid Assist DCi 110
Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC
Renault Trafic SpaceClass 8-miejscowy 1.6D 145 KM
Seat Arona Xcellence 1.0 EcoTSI 115 KM
Skoda Octavia Combi Scout 1.8 TSi 180 KM 6-A 4×4
VW Golf Variant 1.5 TSI 150 KM
VW Touran 1.8 TSI 180 KM

BMW 335d xDrive Touring 313 KM
+ fotele, pozycja za kierownicą, prowadzenie, silnik, przekładnia, hamulce, ergonomia, potężna moc, moment obrotowy, znakomite osiągi, zawieszenie, świetna pozycja za kierownicą, dopracowane detale, bardzo czytelne wskaźniki, kolor lakieru, kształt deski rozdzielczej, wysokiej jakości materiały,
– cena, małe wnętrze, odgłos diesla na wolnych obrotach, archaiczne wnętrze, spore zużycie paliwa,

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 KM
+ oryginalny wygląd zewnętrzny, ciekawie skomponowane wnętrze, dużo schowków, mnóstwo przestrzeni wewnątrz, zawieszenie dobrze znosi nierówności, dobra kultura pracy silnika, ergonomia, samochód nr 1 testu, dobre materiały we wnętrzu, modny wygląd, hamulce, prowadzenie, ciekawa stylizacja,
– buja przy szybszej jeździe, opóźnienia w działaniu ekranu dotykowego, za miękkie zawieszenie, za słaby silnik, trochę tani w dotyku, za blisko kierowcy lewa wnęka koła,

Dacia Duster DCi 110 EDC 4×2
+ duża zmiana na lepsze, wygodniejszy fotel kierowcy niż u poprzednika, nowocześniejsze wnętrze, ekran powędrował wyżej dzięki czemu jest bardziej dostępny dla wzroku kierowcy, przystępna cena, atrakcyjne nadwozie, wygląd panelu centralnego, 
– jakość plastików, cena testowanej opcji, nieco leniwy automat, bujanie, nieprecyzyjnie się prowadzi, fotele, brak automatu,

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI 180 KM
+ futurystyczne wnętrze robi wrażenie – zarówno projekt, wykończenie, jak i wykorzystane materiały, komfortowe, miękkie zawieszenie, dobrze niweluje nierówności nawierzchni a jednocześnie jest stabilne przy szybszej jeździe w zakrętach, skrzynia  biegów, oszczędny silnik, świetna stylizacja, przyspieszenie, dobre prowadzenie, żwawy silnik,
– ułożenie przycisków, prowadzenie, zbyt futurystyczne wnętrze, lekko za dużo motywu diamentu szczególnie na zegarach, chwilami głośny silnik, kiepska jakość obrazu kamery cofania,

Fiat 500 L Cross 1.6 MultiJet II 120 KM
+ tradycyjna formuła Fiata, silnik, dobrze wykończony, wygodny, zaskakująco dużo miejsca, przestronny, ciekawy pod względem stylizacji, praktyczny, nadaje się dla rodziny z dziećmi, 
– trochę przaśny, fotele, za dużo wtrąceń z pięćsetki ale tej małej, rozdwojone słupki z przodu, 

Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet II 120 KM
+ piękne klasyczne kombi, wygodny, świetnie spasowane materiały we wnętrzu, rozsądna cena podstawowego modelu,
– zbyt wysoka cena testowanego egzemplarza,

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 KM – dwa egzemplarze
+ prowadzenie, brzmienie silnika, gabaryty, uroda, precyzyjna skrzynia biegów, żwawy silnik, dobra przyczepność, przestronna kabina szczególnie z przodu, fajnie rozwiązany bagażnik ale mało praktyczny w codziennym użytkowaniu, przyjemny system nagłośnienia B&O, dużo miejsca na głowy,
– dziwne proporcje, nieco karykaturalny wygląd, zbyt miękkie zawieszenie, za słabe boczne podparcie, bujające się nadwozie, słaba widoczność do tyłu, lekko trzeszczące plastiki, twarde plastiki, kamera cofania ma słabą jakość obrazu, w bok otwierana klapa bagażnika,

Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 KM

+ idealne rozmiary i proporcje, interesujący i niebanalny design nadwozia, prosta obsługa multimediów, wygoda podróżowania, nieprzyzwoicie wygodne fotele, super wygląd, dobre prowadzenie, nie czuć że to crossover, wentylowane fotele, zadawalająca dynamika, 
– za słaby silnik, irytująca turbodziura, przeciętne osiągi, średniej jakości plastiki, trzeszcząca półka bagażnika,

Kia Stonic 1.6 CRDI 110 KM
+ oryginalny wygląd zewnętrzny, dynamiczny silnik, dobrze trzyma się drogi, prosta obsługa multimediów, krótkie skoki dźwigni biegów, najlepszy samochód udostępniony podczas testu, brawo za design,
– wnętrze nie podąża za ciekawym nadwoziem, jest mało nowoczesne, trochę za małe wnętrze, kiepskie plastiki, głośny silnik i wibracje,

MINI Clubman Cooper S 2.0 192 KM
+ wygląd oldskulowy, właściwości jezdne, silnik, superprowadzenie, stylowy, przełożenie kierownicy, automatyczna skrzynia, hamulce, przód auta, fajne akcenty, detale lotnicze, mały gokart, 
– spalanie, cena, mało przestrzeni w środku, dziwna tylna klapa, przeładowane wnętrze, fatalny tył (drzwi), w tylnym lusterku widać podział klapy,

Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 KM
+ spore wnętrze, dynamiczny silnik, dobre zawieszenie, łatwość prowadzenia, spokojne relaksujące wnętrze,
– duże przechyły nadwozia, głośne zawieszenie, słabe plastiki,

Opel Grandland X 1.6 D 120 KM MT6 S/S
+ przestronne wnętrze, spokojniejszy design niż kuzyna francuskiego, wygoda, konserwatywna stylizacja, pewne prowadzenie, dobrze znosi nierówności nawierzchni, duży kufer, ładny z zewnątrz,
– nieco archaiczny wygląd wnętrza, momentami brakuje mocy, nieprecyzyjny układ kierowniczy,

Opel Insignia GS 2.0 T 260 KM AWD AT8
+ komfort jazdy i wygląd zewnętrzny, dużo miejsca na nogi w drugim rzędzie, dobre hamulce, wygodne fotele, wygodna pozycja za kierownicą, pewne prowadzenie,
– moc trochę przytłumiona masą, dziwne zegary, wygląd wnętrza, mały bak, lekko twardawe plastiki słupków i kierownicy,

Peugeot 3008 Crossway 2.0 BlueHDi 180 KM
+ wygląd zewnętrzny, niewielka zgrabna kierownica, eleganckie wnętrze, wszystkie funkcje w zasięgu ręki, czytelne efektowne zegary, dobrze się prowadzi, nadwozie nie przechyla się w zakrętach, silnik, zawieszenie, miejsce na podium testu, funkcjonalność, dobór materiałów, przełożenie kierownicy, ergonomia, świetne wyciszenie wewnątrz, karoseria narysowana ze
smakiem,
– brak napędu 4×4, małe możliwości jazdy po bezdrożach, nieco za miękki, duże przechyły, słaba widoczność do tyłu, wydaje się ciężki, prawie opancerzony,

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 KM
+ przestronne, czytelne wnętrze, elastyczna praca silnika, funkcjonalność, dynamika, praktyczne kombi,
– stylizacja opatrzyła się, zbyt pionowe ustawienie tylnej kanapy,

Renault Espace Initiale Paris TCe 225 EDC
+ futurystyczny design zewnętrzny i wewnętrzny, osiągi, komfort jazdy, trzeci rząd siedzeń, wygoda foteli, bogate wyposażenie, dynamika, nowy silnik, pojemny bagażnik, przestarzałe wnętrze, bardzo dobrej jakości wykończenie, świetny dźwięk muzyki, przepiękne auto,
– prowadzenie, słaba obsługa skrzyni biegów, mało miejsca na głowę w drugim rzędzie, zawieszenie powinno być lepiej dopasowane do mocy, bez instrukcji ani rusz,

Renault Grand Scenic Hybrid Assist DCi 110
+ przestronne wnętrze, ładna bryła, super design, komfort jazdy, atrakcyjny pod każdym względem, wyposażenie, przyzwoity dźwięk silnika, bardzo dobrze się prowadzi,
– za słaby silnik do masy, deska rozdzielcza mogłaby być bardziej lajfstajlowa,,

Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC
+ klasyczne kombi, w dużej mierze perfekcyjne, obszerne wnętrze, prowadzenie, hamulce, przełożenie kierownicy, ergonomia, bardzo dobrej jakości materiały, funkcjonalny, dużo przestrzeni,
– trudno znaleźć wady,

Renault Trafic SpaceClass 8-miejscowy 1.6D 145 KM
+ mega przestrzeń, każdy z foteli jest osobno składany, wygodny fotel z dużym podparciem, dobrze znosi nierówności, bardzo dużo miejsca dla osób i bagażu,
– do jazdy w pełnym składzie przydałby się mocniejszy silnik, trochę za toporna deska, wykończenie mogło by być zbliżone do salonu,

Seat Arona Xcellence 1.0 EcoTSI 115 KM
+ dobre właściwości jezdne, hamulce, niska masa, precyzyjna skrzynia, stylizacja, dobór materiałów, dobra widoczność, pomimo małej pojemności silnika bardzo dobra dynamika, świetne prowadzenie, ładny wygląd, tradycyjne liczniki, „kieszonkowa rakieta”, elegancki design,
– za mała moc silnika, twarde plastiki we wnętrzu, mały silnik,

Skoda Octavia Combi Scout 1.8 TSi 180 KM 6-A 4×4
+ dobre właściwości jezdne mimo uterenowienia, komfort, wszechstronny, świetny na nierównych drogach, fajny wygląd,
– wysoka cena!,

VW Golf Variant 1.5 TSI 150 KM
+ tradycja, solidny, oszczędny i cicho pracujący silnik, kolor złoty powinien być zawsze w standardzie, efektowny wygląd, bardzo wygodne fotele, prowadzenie, wygląd zewnętrzny, systemy pokładowe, wygodny fotel kierowcy,
– charakterystyka silnika i jego dźwięk, nudne wnętrze, zbyt zachowawczy, nudny, za miękkie zawieszenie,

VW Touran 1.8 TSI 180 KM
+ przestronny, bardzo przyjemne odczucia z jazdy, wszystko na swoim miejscu, ogromna przestrzeń wewnątrz, wnętrze bardzo dobrze oświetlone, dużo praktycznych schowków, szybko działająca duży bagażnik, dynamika silnika, skrzynia biegów, prowadzenie,
– cena, nudne wnętrze, zachowawczy wygląd,

Powiązane zdjęcia: