Piękna pogoda, specyficzne otoczenie, 23 samochody, przedstawiciele działów PR importerów, i cała masa roboty dla 55 dziennikarzy. Tak można podsumować AutoTest 2018.

Poniżej przedstawiamy plusy i minusy poszczególnych aut, wskazane przez dziennikarzy:

Abarth 595C 1.4 T-Jet 165KM 
+  drapieżny charakter, świetne wrażenia z jazdy, wykończenie wnętrza, dobre właściwości trakcyjne, doskonały układ kierowniczy, zwrotność, zwinność, małe gabaryty, kultowy styl, brzmienie silnika, świetne prowadzenie, przyspieszenie, wizerunek,  bezkompromisowy charakter, pięknie brzmiący wydech, sztywno zestrojone zawieszenie, ksenonowe reflektory,  
–  niedopracowane elementy, pozycja za kierownicą, mało funkcji, głośny przy większej prędkości, dość niewygodne fotele, wysoka pozycja za kierownicą – jak na krześle, głowa omyka się z zagłówków,

 

Audi A7 Sportback 50 TDI 286KM
+ komfort za który dobrze trzeba zapłacić, spalanie, design, napęd quattro, przestronność wnętrza, dobrze wykończony, prawdziwy exclusive, elegancja, wykończenie wnętrza, stylizacja nadwozia, fenomenalne odczucia majestatyczne, pewne prowadzenie, wygląd deski, bardzo dobre materiały, wyposażenie, wygodne fotele, stabilność na zakrętach, funkcjonalność technologiczna,
–  cena, głośny silnik, kiepska skrzynia AT, zastąpienie przycisków panelami dotykowymi, czasami ospała skrzynia, podstawowa wersja silnikowa słaba przy tej masie,

 

Citroen C3 1.2 PURETECH 82KM
+ podąża za tendencjami na rynku, ciekawy pod każdym względem, niewyszukany ale bardzo sensowny design, dobra jakość wykończenia, ciekawe elementy stylizacyjne, bardzo wygodny pomimo nie dużych wymiarów, wystarczająca moc silnika, dobra cena, dobrze dostrojone zawieszenie, intuicyjny, sporo schowków,
–  zaprogramowany właściwie dla pań, przy dużej prędkości słychać szum powietrza, mało precyzyjna skrzynia, za mało miejsca nad głowami – zwłaszcza z tyłu auta, czuły na boczne podmuchy wiatru,

 

Citroen C4 Cactus 1.2 PURETECH 110KM 
+  śmiała koncepcja, praktyczny, świetna stylizacja, poprawne wykonanie, jakość materiałów i montażu, komfortowe zawieszenie, elegancki wygląd, styl, wygodne fotele, dobrze trzyma się drogi,
–  bardzo plastikowo, dziwnie pochyla się w zakrętach, słabe trzymanie boczne foteli, brak tradycyjnych tylnych okien,

 

Fiat Tipo 1.6 MULTIJET 120KM
+ ładny, duży, dobre zawieszenie, wygodne fotele, praktyczny, ergonomia, wszystkie aspekty bardzo poprawne, zaskakująca przestrzeń dla kierowcy, duży bagażnik, elastyczny przy wyprzedzaniu,
–  trzeszczące plastiki, skrzynia słabo reaguje, dość głośny przy większych prędkościach, słabe dolne obroty silnika, turbo dziura,

 

Ford Fiesta 1.0 ECOBOOST 140KM
+ design zewnętrzny i wnętrza, wbrew niewielkim rozmiarom i małego silnika spora radość z jazdy, 140 KM i 1.0 – to jest to!, fotele, zawieszenie, żwawy motor, przyczepność, dźwięk silnika 3-cylindrowego, bezpośrednie prowadzenie – pewność i dużo informacji z kół,
–  ekran w środkowej konsoli, trochę przesadzony pod względem wyglądu, bardziej udaje sportowca niż nim jest, dość wysokie spalanie, skrzynia biegów mało sportowa i nie do końca precyzyjna,

 

Ford Fiesta 1.0 ECOBOOST 100KM
+ dobry design , wygodne fotele, miły sportowy dźwięk silnika
–  słabe to premium, nie jeździ dobrze z tym silnikiem, plastiki prawdziwie twarde, trudno zmienić położenie oparcia fotela,

 

Honda Civic 1.5 VTEC TURBO 182KM
+ piękna linia nadwozia, dość tanie jak na takie cudeńko, dopracowany układ jezdny, powrót do odważnego designu, charakter, wykonanie, wykończenie, prowadzenie, skrzynia biegów, przestronność wnętrza, wysoka jakość wykończenia, podniesiony komfort, obszerne wnętrze, dźwięk silnika, przyspieszenie, świetne fotele, super fotele, 
–  wnętrze, kierownica, widoczność do tyłu, dziwny design, nieintuicyjny panel środkowy, bezstopniowa skrzynia, multimedia, stylistyka, dostęp do usb, mały bak, nisko przedni zderzak, ciężki wygląd zewnętrzny,

 

Honda Civic 1.6 I-DTEC 120KM
+ super design, fajny samochód za rozsądną cenę, oszczędny, dobre prowadzenie, dobre przyspieszenie, zawieszenie, fotele, cisza wewnątrz, płynność jazdy, dobrze zestawiona skrzynia biegów, bezpośredni układ kierowniczy, nie czuć że to diesel,
–  widoczność do tyłu, za nowoczesna stylizacja, lewarek wydaje dziwne odgłosy, brzydki tył auta, 

 

Kia Niro PHEV 1.6 GDI HYBRID 141KM
+ lepszy od hybryd Toyoty, dynamika, ciekawa wersja wyposażenia, cena, hybrydy są coraz mniej nudne!, fajny design,
–  zbyt słaby silnik benzynowy,

 

Mazda MX-5 RF 2.0 SKY-G 160KM
+ super mechanizm dachu, silnik 2.0 mało pali, fun z jazdy, mechaniczna skrzynia biegów, design wnętrza, ładna linia, bardzo dobra przyczepność, indywidualizm auta, precyzyjna skrzynia, świetny silnik, idealny rozkład mas, dziedzictwo – świadomość obcowania z legendą,
–  głośna powyżej 140 km/h, słabe przyspieszenie, słabe fotele, szum powietrza, ekran inforozrywki słabej rozdzielczości, grzejący się tunel środkowy odczuwalne szczególnie dla pasażera, mało miejsca dla pasażerów powyżej 180 cm, ogólnie za małe auto, zawirowania powietrza w kabinie, wysoki koszt dachu – płaci nabywca,

 

Nissan Leaf 150KM
+ poprawiony zasięg, bogate wyposażenie, dynamika, poprawny samochód, przestronność wnętrza, dynamika, komfort jazdy, ergonomia, ekologia, spokojna linia, świetna funkcja ePedal, zwrotny, dobrze trzyma się drogi,
–  słaby nudnawy design, mniej emocjonujący niż poprzednik, jak zwykle problem z zasięgiem, kiepska jakość kamery cofania, nie czuć prędkości, twarde plastiki, mało miejsca na stopy pasażerów tylnych siedzeń,

 

Opel Astra 1.6 CDTI 110KM
+ samochód więcej niż poprawny, coraz ładniejszy, segment plus, rewelacyjny diesel,
–  trochę opatrzył się już przód nadwozia,

 

Opel Astra 1.6 TURBO 200KM
+  świetny silnik, łatwe wyprzedzanie, ilość miejsca zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie, wyrazistość ekranu, precyzyjny układ kierowniczy, nierzucający się w oczy,
–  brak istotnych wad, podobnie jak w dieslu opatrzył się design,

 

Opel Insignia GS 2.0 BiTurbo 210 KM 4×4 AT8
+ wygląd zewnętrzny, ilość miejsca w środku, czytelny i duży wyświetlacz, kierownica, obszerne wnętrze, zaawansowane reflektory, praca skrzyni biegów, duża dynamika, dobrze dobrane zawieszenie, wygoda podróżowania, wyciszenie wnętrza, elastyczny silnik, kierownica,  estetyczny kokpit, wyposażenie, napęd 4×4, bezpieczeństwo, 
–  wysokie spalanie, miejscami twarde plastiki, skrzynia automatyczna, trwałość materiałów wnętrza, ilość miejsca nad głową z tyłu, twarde fotele,

 

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 KM
+ design ok ale trochę się opatrzył, ergonomia, wygoda, ‘wyczyszczony’ kokpit, mała kierownica,
–  przestarzałe wyposażenie, obrotomierz ‘pod włos’, nie każdemu pasują zegary nad kierownicą,

 

Renault Clio R.S. 1.6 TURBO 200KM
+ bardzo lekkie prowadzenie, przyspieszenie, radość z jazdy na zakrętach, przyzwoite osiągi jak na hot-hatcha, brzmienie wydechu, wygląda fajowo, ogólne wrażenia z jazdy,
–  świszczy jakiś zewnętrzny element, powyżej 110 km/h robi się głośny, słyszalna ‘mowa’ silnika przy zwalnianiu na wysokich obrotach, lekkie wibracje przy hamowaniu, słabe plastiki, kiepska kamera,

 

Renault Megane GT 1.6 TCe 205KM
+ układ skrętnych kół tylnych – bardzo pomaga w zakrętach, auto nie daje wyprowadzić się z równowagi, dobry design, świetny silnik, zawieszenie, skrzynia biegów, prowadzenie, moc, jest na prawdę dobrze zrobiony, świetne materiały, ciekawie zaprojektowanie wnętrze, wygląd foteli,
–  wykończenie wnętrza, zbyt mało sportowa charakterystyka wydechu, nieintuicyjny i nieergonomiczny kokpit, brak dostępu do przycisków opuszczania szyb, wygląd tyłu auta, 

 

Renault Megane R.S. 280 EDC
+  bardzo ostry hatchback, radość z jazdy, ilość miejsca, atrakcyjna cena, komfort jazdy, siedzenia, zawieszenie odpowiednie do dynamicznej jazdy, dźwięk wydechu, dynamika, wygodna kierownica, fajne materiały, bardzo dobre trzymanie w zakrętach, skrzynia biegów, styl Race, fajny kolor lakieru,
–  ciężko wymienić konkretną wadę, może za słaba stylizacja wnętrza, panel klimy taki sam jak w innych wersjach Megane, automatyczna skrzynia to nie to samo co manual,

 

Seat Ibiza 1.0 TSI 115KM
+ przestronne wnętrze, proporcjonalna sylwetka, ergonomiczny kokpit, dobrze klei się drogi, dźwięk silnika, niezła dynamika, świetna skrzynia, chyba najwygodniejsze i najlepsze auto w segmencie,
–  ‘ślepe’ końcówki wydechu, brak uchwytów nad oknami, trzy cylindry silnika,

 

Skoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 110 KM
+  auto dla młodej rodziny, żwawy, spokojny design, spory bagażnik,
–  słabe trzymanie na zakrętach, plastikowy w środku, twarde plastiki, dźwięk silnika mógłby być trochę bardziej zdecydowany, przydałaby się trochę większa moc,

 

VW Arteon 2.0 TSI 280KM
+ wygląd zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny, radość z jazdy, układ jezdny, wykonanie wnętrza, pojemność bagażnika, przestronność wnętrza, klasa, osiągi, blisko ideału,
– wysoka cena modelu testowanego, niemiecka przewidywalność,

 

VW Golf 1.5 TSI 150KM
+ skromnie ale z klasą, niemiecka perfekcja, znakomita trakcja, szycie materiałów, jak zwykle nudny za to bardzo poprawny pod każdym względem, ładny i klasyczny środek, dobrej jakości kamera, wygodny, dobrze wyciszony silnik, sprawne DSG, poprawność, „fenomen Golfa”,
–  brak klasycznych zegarów, „fenomen Golfa” jest również minusem,

 

 

 

Powiązane zdjęcia: