Topowym roadsterem marki Lamborghini jest model Aventador. W najnowszym wydaniu SVJ jest też jednym z najszybszych kabrioletów na świecie. Dzieje się tak za sprawą doskonale dopracowanej aerodynamiki, której nie powstydziłyby się prototypy z Le Mans, jak również dzięki potwornie mocnemu silnikowi V12-6.5.
Moc 770 KM i moment obrotowy 720 Nm mówią same za siebie. By bezpiecznie okiełznać te parametry, niezbędne są systemy sterujące pracą zespołu napędowego oraz jezdnego. Symbol SVJ nie jest przypadkowy; składa się ze słów Super Veloce Jota, a to oznacza superszybki oraz torowy z nadmiarem mocy. By nie było to pustosłowiem, do SVJ Coupe należy rekord Pętli Północnej toru Nürburgring dla aut seryjnych.
Roadster zwykle jest o ułamki sekund wolniejszy od auta z opływowym nadwoziem, ale i tak przyspieszenie 2,9 s do 100 km/h przyprawia o zawrót głowy, a prędkość maksymalna ponad 350 km/h też nie pozostawia złudzeń. Ku zaskoczeniu dach nie jest miękki lecz wykonany z włókien węglowych. Waży zaledwie 6 kg, ale by nad głowami pozostało tylko niebo, musimy go zdjąć i schować do bagażnika.
Cały roadster waży 1575 kg tj. o 50 kg więcej niż coupe. Z przodu i z tyłu nadwozia zastosowano elektronicznie regulowane lotki, które stanowią część rozwiązań aerodynamicznego systemu ALA 2.0 (Aerodinamica Lamborghini Attiva). Nie dość, że czas ich aktywacji jest ekstremalnie mały (500 milisekund) to jeszcze lewa i prawa strona mogą działać niezależnie wspierając system LDVA 2.0 zapewniający niespotykaną stabilność tak ognistego pojazdu. Podczas przyspieszania wszystkie ruchome elementy ułatwiają przepływ powietrza, by auto stawiało jak najmniejszy opór aerodynamiczny.
Menedżerowie z Sant’Agata Bolognese ograniczyli serię Lamborghini Aventador SVJ Roadster do 800 sztuk. WS
Lamborghini Aventador SVJ Roadster: #LamborghiniAventador #SVJRoadster #AutoRok #Lamborghini #AventadorSVJ
polub nas na fb www.facebook.com/MagazynAutoRok