Agresywna twarz, ostra linia charakteru biegnąca wzdłuż całego nadwozia, sportowe dodatki, designerski kolor … i jak to zwykle bywa – jednym auto podoba się, innym nie. Trzeba przede wszystkim docenić, że producent oferuje aż 125 możliwości personalizacji tego modelu, a wśród 10 kolorów nadwozia superenergetyczny Energy Orange i Blue Power.

Nissan Micra 2019 AutoRok

W czasie testów mogliśmy porównać dwa egzemplarze w wersji Tekna – biały i niebieski, oprócz koloru różniące się w zasadzie jedynie rodzajem skrzyni biegów. Bardziej do gustu przypadł mi niebieski egzemplarz z automatem Xtronic. Swoją drogą, wciąż zadziwia mnie fakt, że tak wielu kierowców wciąż preferuje ręczną zmianę biegów. Rozumiem gdy powód jest czysto ekonomiczny; w przypadku Micry różnica w cenie między automatem a 5-biegową skrzynią manualną wynosi 5 tysięcy zł.

Nissan Micra 2019 AutoRok
Obydwa auta napędzane były 3-cylindrowym silnikiem o mocy 100 KM, co przy wadze nieco ponad 1 tonę, pozwalało na osiągnięcie prędkości 100 km/h w około 13 sekund. Może nie jest to efekt strusia pędziwiatra, nie mniej pozwala na dość dynamiczną i przyjemną jazdę. Co więcej, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, nawet na dość ostrych zakrętach auto świetnie trzymało się drogi, a pasażerowie nie odczuwali bujania – co zawdzięczamy innowacyjnemu systemowi aktywnej kontroli toru jazdy.

Nissan Micra 2019 AutoRok

Po zbyt szybkim wejściu w zakręt i odpuszczeniu pedału gazu dochodzi bowiem do niemal niewyczuwalnego automatycznego przyhamowania odpowiedniego koła, dzięki czemu wyeliminowane zostało poczucie podsterowności. Micry wyposażono również wiele innych systemów stosowanych w klasach wyższych, miedzy innymi system kamer 360°, inteligentny układ hamowania awaryjnego i system zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu, funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Nissan Micra 2019 AutoRok

Szczególną uwagę, oczywiście oprócz barwy lakieru, zwracały czarne 17-calowe felgi, bardzo nowocześnie profilowana maska przechodząca w ostre boczne przetłoczenia oraz podłużne reflektory diodowe. Szyku dodawały także przyciemniane szyby, czarne progi i lusterka oraz świetnej jakości sprzęt audio z głośnikami Bose. Niewątpliwie Micra w takiej wersji jest nie lada rarytasem, jedyne „ale” to niestety cena w granicach 70 tys. powodująca, że dla większości młodych ludzi na długo pozostanie w sferze marzeń, a szkoda … AgaeM

Nissan Micra: #Nissan #Micra #NissanMicra #testNissana #testMicry #EnergyOrange #BluePower

polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/

Powiązane zdjęcia: