Subaru Imprezę kojarzymy z rajdami, i nic dziwnego, bo przez wiele lat brała udział w rajdowych mistrzostwach świata WRC. Warto jednak wiedzieć, że Imprezy ścigały się również w japońskiej serii wyścigowej Super GT. W celu przyciągnięcia większej liczby producentów i teamów, dokonano podziału na dwie klasy dopuszczalnej mocy: 500 i 300 KM. W GT500 zezwolono na daleko idące modyfikacje nadwozia pod kątem aerodynamiki i masy. W klasie GT300 zmiany dotyczyły modyfikacji fabrycznego nadwozia, więc tu pole do popisu miały zwykłe samochody, w tym sedany takie właśnie jak Subaru Impreza.

Tamiya Subaru Impreza

Jedno z nich odzwierciedliła firma Tamiya w postaci RC w skali 1:10. Samochodem z numerem 77 wystawianym przez team Cusco Racing w 2009 roku ścigali się Tetsuya Yamano i Carlos van Dam. Do modelu przewidziano podwozie z napędem na koła tylne lub AWD z rozstawem osi 257 mm (szerokość karoserii 190 mm). Naklejek jest sporo, ale są wycięte ploterem, więc nam pozostaje czysta przyjemność naklejania. Nie da się ukryć, że tak przygotowane przyspieszają proces wykończenia nadwozia.

TamiyaSubaruImprez_01

Ciekawe dlaczego w nowszych modelach Tamiya zrezygnowała z nacinania naklejek? Może tym chce nauczyć nas cierpliwości i precyzji w czynnościach manualnych? Na koniec pozostaje nam jeszcze dorobienie podstawki, bo modele trafiają do kolekcji, a do jeżdżenia używamy wyłącznie naszych nadwozi Mascar. WS  

Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok