Taka sytuacja już raz wystąpiła u Volkswagena. Był rok 1974. Debiutował samochód nowej generacji o nazwie Golf, który stał się następcą legendarnego Garbusa. Ale ten został zmodyfikowany i nadal był produkowany w Niemczech do 1978 roku, a na kontynencie amerykańskim nawet do 2003 roku. Choć nie miał już takiego wzięcia jak dawniej, to jednak się sprzedawał.
VW Golf
Teraz mamy drugi taki przypadek; debiutuje pierwszy elektryczny samochód Volkswagena ID.3 – czyli auto zupełnie nowej epoki, i w tym samym czasie wprowadzana jest następna generacja Golfa. To oznacza, że nowy Golf (VIII) będzie jeszcze produkowany przez wiele lat. Zapotrzebowanie rynku zadecyduje czy warto będzie wprowadzać jeszcze jego następcę, bo przecież za kilka, a najdalej za kilkanaście lat zdecydowanie przesiądziemy się do aut elektrycznych.
Samochodu w silnikiem spalinowym nikt już nie kupi, bo będzie napotykał na coraz więcej ograniczeń – takich jak choćby zakaz wjazdu do centrum miast. Między VII a VIII generacją rewolucji nie ma, bo nie wymyślono niczego, czego by nie miała ‘siódemka’. Raczej należy mówić o ewolucji zarówno pod względem designu jak i udoskonaleń technicznych. Wiemy już, że bardziej wydajne są silniki, zapewne wystąpi też minimalna poprawa komfortu w tym wyciszenia pojazdu. Jeśli chodzi o design, praktycznie żadna generacja Golfa nie wprowadzała wyraźnego skoku w wyglądzie.
Nigdy nie było efektu ‘wow’ w chwili prezentacji kolejnego Golfa, ale z drugiej strony patrząc nigdy nie było tak, że z chwilą ukazania się nowej jego generacji, dotychczasowy model natychmiast wydawał się podstarzały. To właśnie dzięki takiej polityce, Golf stał się wzorcowym samochodem segmentu C. Tradycyjnym elementem designu Golfa pozostał szeroki słupek C, natomiast novum stanowi zwężenie górnego pasa przodu z nowoczesną, bardziej fantazyjną grafiką świateł oraz zdecydowane poszerzenie dolnego pasa z wlotem powietrza.
Jeśli chodzi o wnętrze, zapewne jest wysokiej jakości. Pod względem designu nie stanowi dobrego wzoru, co nie zmienia faktu, że w praktyce może okazać się czytelne, intuicyjne i poręczne w obsłudze. W gamie silnikowej znajdą się jednostki benzynowe o mocy 90, 110, 130, 150 KM, turbodiesle 130 i 150 KM a także hybryda ‘p-in’ o mocy 204 lub 245 KM. WS
Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/
VW Golf #vwgolf #golfVIII #newgolf #nowygolf #VIIIgeneracjagolfa