Ferrari już kilkakrotnie wyróżniało swoje auta nazwami torów wyścigowych: Fiorano, Daytona, bądź miast: Maranello, Modena, a teraz zaprezentowało model będący ukłonem w stronę stolicy Włoch – Roma. Samochód wyróżnia się miłym dla oka, ponadczasowym, pięknym designem i spokojnymi liniami.
Jeszcze kilka lat temu powiedzielibyśmy że to typowa linia Pininfariny, ale wcale nie jest to takie pewne, wszak Ferrari ma własny dział designu, któremu przewodzi bardzo dobry, doświadczony stylista Flavio Manzoni i to on zapewne decydował o wyglądzie tego auta. Właśnie za design należą się duże brawa.

Ferrari Roma Ferrari Roma

 

Dawno nie było tak spokojnie wyglądającego samochodu z Maranello. W końcu nie każdy fan Ferrari musi preferować bardzo agresywnego wyglądu. Również design wnętrza wydaje się klarowny. Jego twórcy zdecydowali się na wyraźny podział kabiny na dwie części. Nakreśla je płynna linia biegnąca wzdłuż drzwi, deski rozdzielczej i dość wysokiej konsoli środkowej. Lewa część obejmuje zestaw zegarów z obrotomierzem w roli głównej.

Ferrari Roma

Co prawda dziś zwłaszcza przy automatycznych lub zautomatyzowanych skrzyniach biegów i ogranicznikach obrotów ten zegar jest niepotrzebny do szczęścia, ale tradycja i styl robią swoje. W sumie 2-miejscowe wnętrze jest luksusowe, ale nie brakuje mu sportowego ducha. Zresztą nic dziwnego, bo przecież spokojna sylwetka Romy nie wyklucza wysokich osiągów.
One zawsze wpisane są w auto tej marki. Moc 620 KM płynąca z silnika V8-3.9 Turbo (760 Nm w zakresie 3000-5750 obr/min) połączonego z 8-biegową przekładnią 2-sprzęgłową z pewnością jest w stanie zapewnić wysoki poziom adrenaliny. Co prawda 1570 kg to nie waga piórkowa, ale parametry przyspieszania wskazują że silnik spokojnie sobie z nią radzi.

Ferrari Roma

Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 3,4 s, a do 200 km/h – 9,3 s. Prędkość maksymalna przekracza 320 km/h. Layout konstrukcyjny to oczywiście klasyczny układ napędowy z silnikiem przesuniętym za oś kół przednich. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano koła z 20-calowymi felgami, tyle że z przodu opony mają rozmiar 245/30 a z tyłu 285/35. Główne rozmiary auta to długość 4,65 m, szerokość 1,97 m, wysokość 1,3 m, a rozstaw osi wynosi 2,67 m. WS

Ferrari Roma: #FerrariRoma #Ferraridesign #RomaDesign #RomaItaly

polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/