Chiński koncern GAC Motor utworzony przed 11 laty posiada już bogatą gamę pojazdów i jak widać po prototypie Entranze pokazanym w Detroit poważnie myśli o przyszłości i samochodach kolejnej generacji. Mało tego, nie zamierza podążać za innymi, tylko dyktować modę i standardy w wielu zakresach. Jednym z kierunków rozwoju jest ekologia, a co za tym idzie zastąpienie silników spalinowych elektrycznymi.
W tym celu stworzono zupełnie nową platformę i należy przypuszczać, że właśnie w oparciu o nią będą opracowywane nowe auta. By były one najnowocześniejsze i trafione pod względem stylizacyjnym, w Sunnyvale otworzono ośrodek GAC R&D Center Silicon Valley, w Farmington Hills w stanie Michigan ośrodek R&D, a w Newport Beach koło Los Angeles ośrodek zaawansowanego designu (GAC Motor Advanced Design Center LA). To głównie w nim powstała wizja Entranze łącząca zalety minivana i SUV-a. Swoim wyglądem odbiega od tego, do czego przywykliśmy, czyli wnosi świeże motywy stylizacyjne.
Ciekawostkę stanowi konfiguracja wnętrza; otóż znalazły się w nim trzy rzędy foteli, przy czym zdecydowano się na dość nietypowy układ 3+2+2. Jego twórcy zwracają uwagę na to, że przyjęli filozofię Inside-Out-Design – a więc najpierw opracowali wnętrze, później kombinowali jak zapewnić najlepszy dostęp do niego, i dopiero po tych procesach wzięli się za design zewnętrzny. Stąd nietypowe proporcje auta oraz materiały wykończeniowe. Oczywiście wnętrze jest mocno zelektronizowane, dominuje w nim sterowanie głosowe, zaś wydajny napęd elektryczny ma zapewniać dobre osiągi i zasięg, którego producent na razie nie ujawnił. Zdradził natomiast, że również koło Los Angeles, w miejscowości Irvine zarejestrował swoją amerykańską siedzibę. WS