W 2014 roku chińska grupa przemysłowa Wanxiang przejęła bankrutującą kalifornijską firmę Fisker Automotive i przemianowała ją na Karma Automotive. Z naszego punktu widzenia nazwa nie jest szczęśliwa, ale to nie ma żadnego znaczenia. Na wystawę w Szanghaju, a następnie na konkurs elegancji w Pebble Beach przygotowała wizję pojazdu, który pokazał, w którym kierunku będzie się rozwijał design jej kolejnych aut.

Karma SC1 Vision AutoRok 2019

Nie wiadomo jeszcze czy podobny – może mniej ekstremalny – sportowy model zasili ofertę handlową, ale z pewnością dobrze odzwierciedla twarz i rysy planowanych nadwozi. Każdy najlepiej sam oceni, czy styliści znaleźli ciekawy wzór twarzy – o co nie łatwo w elektrycznych samochodach. Po wyeliminowaniu klasycznego grilla, funkcję ‘magnesu’ dla naszych oczu przejęły pionowe i poziome lotki otaczające boczne wloty powietrza.

Karma SC1 Vision AutoRok 2019

Układ ostro zaprasowanych kantów jest dobrze zgrany na całym nadwoziu, którego kształt inspirowany był dawnym sportowym samolotem. Kierowca oraz pasażer speedstera SC1 mogą poczuć się jak w kokpicie samolotu. Na razie nie ujawniono, jaki był udział w designie stylistów Karmy, a jaki Pininfariny współpracującej z tą marką.

Karma SC1 Vision AutoRok 2019Karma SC1 Vision AutoRok 2019 

W wizji SC1 zademonstrowano rozwiązania techniczne, które sprawią że auto będzie atrakcyjne w czasach elektrycznej motoryzacji. Konstruktorzy opracowali uniwersalną tzw. ‘otwartą platformę’ nośną ułatwiającą stosowanie stale pojawiających się nowych rozwiązań w różnych zakresach. To oznacza, że gdy pojawi się np. kompaktowy wodorowy range extender, czy też jakiś nowy system informatyczny, będzie można je łatwo zaadoptować. Już użyto technologię 5G oraz mieszane sterowanie głosem, dotykiem i wzrokiem – wszystko bazujące na sztucznej inteligencji.

Karma SC1 Vision AutoRok 2019 Karma SC1 Vision AutoRok 2019

Jeśli kierowca poczuje zmęczenie lub przestanie go bawić prowadzenie auta, ono poradzi sobie bez niego – oczywiście pod warunkiem, że wpisany został adres docelowy. Z oczywistych powodów wizji SC1 nie udostępniono gościom do jazdy, natomiast na pocieszenie w Pebble Beach mogli oni wypróbować GT Revero 2020. WS

 

Karma SC1 Vision: #KarmaSC1Vision #KarmaSC1 #SC1Vision #conceptKarma #conceptSC1

polub nas na facebooku: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok