Gdyby Arrinera nie wykorzystała silnika spalinowego tylko elektryczny, i przede wszystkim gdyby nie dała się wpuścić w maliny, jakim był udział w wyścigach, byłaby wielka. Ale nie jest. Zupełnie inną drogą poszedł Mate Rimac z Chorwacji. Jego firma – podobnie jak Arrinera – powstała z 10 lat temu.
Dziś wytwarza samochód sportowy, który wzbudza respekt i sprawia, że jej rozwiązaniami zainteresowane są wielkie koncerny. Z chorwackiego know-how korzystają Aston Martin, Automobili Pininfarina, Koenigsegg, Porsche, przygotowujące hypersamochody. A Hyundai i Porsche stały się nawet współudziałowcami Rimac Automobili.
Ponieważ w ostatnich kilku latach chorwacka firma poczyniła ogromny postęp w zakresie elektrycznego układu napędowego, to zdecydowała się na opracowanie auta sportowego drugiej generacji.
Skromnie debiutowało ono podczas salonu samochodowego w Genewie, po czym z wielką pompą prezentowane było podczas brytyjskiego konkursu elegancji i wystawy topowych samochodów Salon Privé przed Blenheim Palace.
Na razie Rimaca Concept Two można traktować jak show car, ale już wiadomo, że odbiór aut zaplanowano na sezon 2020. Oczywiście produkcja nie jest wielka, bo ma być limitowana do 150 sztuk. Dla Rimaca jest czymś w rodzaju wizytówki i pokazaniem kompetencji w zakresie najbardziej wydajnych na świecie elektrycznych układów napędowych.
W praktyce nowy Rimac pod względem technologicznym jest najbardziej zaawansowanym pojazdem jaki kiedykolwiek powstał na świecie i do tego najszybszym w swojej kategorii. Wystarczy powiedzieć, że przyspiesza do setki w 1,85 s, albo w 4,3 s do 160 km/h bądź też w 11,8 s do 300 km/h i może rozpędzić się do 412 km/h. Cztery silniki elektryczne i bateria 120 kWh zapewniają mu moc 1887 KM i moment obrotowy 2300 Nm.
O doskonałą trakcję i stabilność – mimo tak dużej mocy – dba świetnie dopracowany system R-AWTV (Rimac Allrad-Torque-Vectoring). Jak przystało na hyperauto, jego konstruktorzy dbali o utrzymanie jak najmniejszej masy własnej i dla tego bazę konstrukcyjną stanowi monocoque wykonany z włókien węglowych zintegrowany z pojemnikiem na baterie i elementami służącymi do montażu części zespołu napędowego. WS
Rimac C Two AutoRok 2019: #RimacCTwo #Rimac #ConceptTwo #AutoRok
Polub nas na fb: http://www.facebook.com/MagazynAutoRok/