Hyundai nie zatrzymuje się; przedstawia kolejne nowe auto – tym razem crossovera segmentu B. Choć Bayon rozmiarowo porównywalny jest z nowym modelem i20, dzięki większej wysokości odznacza się jeszcze większym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 411 litrów. Rozstaw osi wynosi 258 cm, a długość 418 cm, szerokość 177,5 cm i wysokość 149 cm.

Hyundai Bayon HYUNDAI BAYON

Uwagę zwraca bogate wyposażenie auta. Do napędu wersji podstawowej stosowany jest silnik benzynowy Hyundai stosuje silnik benzynowy 1.2 MPi o mocy 84 KM współpracujący z przekładnią M5. Ponadto w gamie znajdą się silniki benzynowe serii Kappa T-GDi 1.0 wyposażone w system CVVD (zmieniający czasy otwarcia i zamykania zaworów).

Hyundai Bayon

Wersja o mocy 100 KM może być hybrydą (48V), a 120 KM występuje wyłącznie jako hybryda. Łączone są one z przekładnią 2-sprzęgłową 7DCT która samoczynnie wykonuje tzw. ‘międzygaz’ lub mechaniczną 6iMT, która w celu oszczędzania paliwa z chwilą puszczenia pedału gazu odłącza przeniesienie napędu od silnika. Jeśli chodzi o wygląd, kontynuowany jest styl Sensuous Sportiness łączący proporcje, architekturę, design i technologie. Już przy pierwszym spojrzeniu widać świeżość designu.

HyundaiBayon_2021_02

Uwagę zwraca dwupoziomowy układ świateł, ostre przetłoczenia boków (podobnie jak w i20), a także kształt tylnych świateł połączonych listwą świetlną. Bayon wyposażany jest w trzy rodzaje kół: 15, 16 lub 17 cali. W przypadku tych ostatnich prześwit wynosi 18,3 cm czyli więcej niż w autach segmentu B, a nawet więcej niż w Konie. A’propos nazwy tego modelu, związana jest ona z miastem Bayonne w południowo zachodniej Francji, tuż przy granicy z Hiszpanią. WS

Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok