Tak prezentuje się kolejne ogniwo elektrycznego łańcucha ID. W Szanghaju Volkswagen przedstawił SUV-a Roomzz, który w wersji produkcyjnej znajdzie się w sprzedaży w 2021 roku, niestety początkowo w … Chinach. Blisko 5-metrowe auto może służyć za samochód rodzinny jak również jako biznesowa limuzyna. Wykorzystano w nim systemy umożliwiające jazdę autonomiczną. Na życzenie, w trybie „ID. Pilot”, SUV może poruszać się automatycznie (poziom 4).
Z zewnątrz Roomzz wyróżnia się nowoczesnym, ale wcale nie jakimś odrywającym się od dzisiejszych realiów stylem. Drzwi otwierają się na zasadzie open space czyli rozsuwają się w przeciwne strony i oczywiście nie pozostawiają środkowych słupków. W wydaniu seryjnym najprawdopodobniej to rozwiązanie ustąpi klasyce. Wnętrze zaprojektowano według zupełnie nowej koncepcji, pozwalającej na zmianę konfiguracji foteli. W automatycznym trybie jazdy każdy fotel możemy obrócić o 25 stopni do wnętrza pojazdu, co ułatwia kontakt między pasażerami. Z kolei w konfiguracji Relax fotel daje się przekształcić w wygodne miejsce do leżenia.
Jak widać na ilustracji, zrezygnowano z klasycznej tablicy rozdzielczej. Gdy autem steruje kierowca, zestaw cyfrowych wskaźników „Digital Cockpit” wraz z kierownicą wydają się swobodnie zawieszone w przestrzeni przed kierowcą. „Digital Cockpit” ma formę tabletu pokrytego szkłem, jego elementem jest kierownica z cyfrowymi urządzeniami do obsługi różnych funkcji auta. Kiedy Roomzz wejdzie do Europy? Powiedzmy z pewnym opóźnieniem, najprawdopodobniej w sezonie 2022. O tym, że chodzi o auto elektryczne nie warto nawet wspominać, wszak marka ID. nie zamierza wykorzystywać innego rodzaju napędu. WS
#IDRoomzz #IDdesign #digitalcocpit #IDconcept