Jednym z kluczowych aut nowej strategii Forda zmierzającej do elektryfikacji całej gamy pojazdów jest nowa Kuga, która będzie walczyła po obu stronach oceanu. Dla porównania zamieszczamy zdjęcia wersji europejskiej i amerykańskiej, które różnią się poszyciem i wystrojem zderzaków. Jak widać na ilustracjach, model ten zdecydowanie zmienił swój charakter, wygląda mniej offroadowo, a bardziej jak napompowany Focus.

Ford Kuga 2019 AutoRok Ford Kuga

Teraz Kuga jest dłuższa, szersza i niższa. Ma więcej miejsca we wnętrzu i dzięki przesuwnej tylnej ławie bardziej funkcjonalny bagażnik. Jeśli więc Focus wyda się komuś za ciasny, w Kudze doszuka się przyjaciela. A ten odwdzięczy się nie tylko poczuciem przestrzeni, ale również komfortem jazdy i niskim zużyciem paliwa wersji hybrydowej. Właśnie w Kudze dostępne będą wszystkie trzy hybrydy (Mild Hybrid, Hybrid, Plug-in Hybrid).

Ford Kuga 2019 AutoRokFord Kuga

Tym samym jest ona najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem Forda w historii, a do tego pierwszym modelem powstałym na tzw. globalnej platformie C2 odznaczającą się o 10 % większą sztywnością skrętną i masą niższą nawet o 90 kg w porównaniu z poprzednią generacją tego modelu.

FordKuga_2019_AutoRok_14

W gamie znajdują się zespoły napędowe z 1,5-litrowym turbodieslem EcoBlue (120 KM), 2,0-litrowym EcoBlue (190 KM, AWD) i 2,0-litrowym turbodieslem EcoBlueHybrid ze wspomaganiem elektrycznym 48V (150 KM, 5,0 l/100 km, 132g CO2/km), a także 1,5-litrowym benzyniakiem R3 serii EcoBoost (120 i 150 KM, ok 6,5 l/100 km) z dezaktywacją jednego z cylindrów. No i nie zabraknie coraz bardziej popularnej hybrydy plug-in z możliwością ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego.

FordKuga_2019_AutoRok_15

Zapewnia ona zasięg jazdy i swobodę oferowaną przez tradycyjny silnik spalinowy, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego. Taki zestaw zawiera 2,5-litrowy, benzynowy silnik R4 pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny pracujący także jako generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,4 kWh. Łączna moc układu jest niczym sobie, bo aż 225 KM. Ale równie ważne są pozostałe parametry takie, jak czysto elektryczny zasięg ponad 50 km, oraz niewiarygodnie niskie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 1,2 l/100 km.

FordKuga_2019_AutoRok_16

Teoretycznie należy doliczyć koszt ładowania akumulatorów (z gniazdka 230V w 4 godziny), ale automatycznie doładowywane są one w czasie jazdy za pomocą techniki ładowania regeneracyjnego, czyli odzyskiwania energii kinetycznej zwykle wytracanej podczas hamowania. No i ważny dla ochrony środowiska parametr – emisja CO2 od 29g/km. W Kudze debiutuje wiele usprawnionych systemów elektronicznych. Do wyboru są wersje Titanium, ST-Line oraz Vignale. WS

#FordKuga #gotowadoskoku #KugaDesign #nowykotek #AutoRok

polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/