Chciałoby się powiedzieć, że w Genewie Instituto Europeo di Design (IED) przedstawił, ale … wystawy w Palexpo nie było, więc sytuację ratował internet. Niestety widzimy w nim tylko zdjęcia, a nie rzeczywisty samochód. Nie możemy go dotknąć, wsiąść do niego, obejrzeć detale. Gdyby nie podane gabaryty, nie wiedzieli byśmy nawet jakiej jest wielkości.

IED Tracy

Wiemy natomiast kim byli autorzy projektu i co mieli na myśli realizując go. Wykonawcami było 21 studentów IED z Włoch, Chin, Indii, Taiwanu. Generalnie chodziło o stworzenie wizji pojazdu niedalekiej przyszłości o rozszerzonej funkcjonalności. Jak widać, młodzi ludzie zupełnie inaczej podeszli do designu jak i konfiguracji wnętrza.

IED Tracy

Tracy odznacza się rozstawem osi 2,89 m, długością 3,74 m, szerokością aż 2,2 m i wysokością 2,1 m. Nie jest więc typowym miejskim maluchem, lecz sporym pojazdem o kompaktowej zabudowie i szeroko rozstawionych kołach. Łatwo przyporządkować mu wiele funkcji i zadań, które może wykonywać zarówno w mieście, obszarach podmiejskich jak i w terenie. Jeśli chodzi o design, pachnie świeżymi pomysłami, ciekawą kolorystyką, pomysłowym poprowadzeniem linii szyby/boki oraz ukształtowaniem błotników i stopni.

IED Tracy

Z przodu znalazła się siatka służąca do mocowania plecaka. Wnętrze mieszczące 4-5 osób zapewnia domową atmosferę. Dostosowane zostało do jazdy, do jakiej przywykliśmy, jak również autonomicznej. Dla studentów silnik spalinowy to złom z poprzedniej epoki. Zdali się na elektryczny układ napędowy z płaskim akumulatorem w podłodze i silnikach przy każdym z kół. WS

Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/

Powiązane zdjęcia: