Jaguar, oprócz stworzenia wizji auta do gry Gran Turismo, zbudował model GT SV w skali 1:1 będący studium designu 3D. Biorąc pod uwagę wyścigowy dorobek brytyjskiej marki, nawiązuje on do takich bolidów jak XJR-9 i XJR-14 znanych przede wszystkim z sukcesów w Le Mans 24h.

Jaguar Vision Gran Turismo SV

Mimo pewnych cech wspólnych, GT SV jest jednak pojazdem zupełnie nowej generacji. Silniki elektryczne przy każdym z kół generują potężną moc 1400 kW czyli prawie 2000 KM i moment obrotowy 3360 Nm. W 1,65 sekundy Jaguar wystrzeliwany jest do prędkości 100 kmh i może rozpędzić się aż do 410 kmh.

Jaguar Vision Gran Turismo SV

Przy tej prędkości żartów nie ma. Jeśli podczas jazdy przód zostałby odciążony i pod podłogę wpłynęłoby więcej powietrza niż zwykle, auto odfrunęłoby z toru. Dlatego aerodynamicy musieli zdać się na skomplikowane aktywne rozwiązania regulujące przepływ powietrza wokół nadwozia, jak i przez jego tunele. Współczynnik doskonałości aerodynamicznej Cx wynosi 0,398, natomiast przy 320 kmh dodatkowa siła dociskowa osiągnęła 483 kg.

Jaguar Vision Gran Turismo SV

Testy wirtualne potwierdzają dużą stabilność kierunkową podczas jazdy z wysoką prędkością. Auto odznacza się długością 5,54 m i rozstawem osi 2,72 m. Dwumiejscowy kokpit otacza kierowcę i pasażera. Przyrządy sterownicze ulokowano kierując się ergonomią. Wszystkie detale pięknie wykończono, uwzględniając walkę o każdy zbędny gram masy pojazdu. Kompozytowe mocno wyprofilowane fotele pokryto nową tkaniną Type-Fibre.

JaguarVisionGranTurismoSV_2021_11

Ciekawe czy Jaguar GT SV pozostanie wyłącznie odzwierciedleniem 3D wirtualnej wyścigówki, czy też podobny pojazd stanie na starcie 24-godzinnego wyścigu Le Mans? WS  

Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok