Dotychczas firma Kia oferowała samochody elektryczne, bazujące na uniwersalnej płycie podłogowej dostosowanej również do napędu spalinowego i hybrydowego. Teraz zdecydowała się na model EV6 po raz pierwszy z platformą E-GMP dedykowaną wyłącznie ‘elektrykom’. Zbiegło się to w czasie ze zmianą stylu, który będzie obowiązywał w kolejnych nowych modelach marki Kia. Mało tego, postanowiono zmienić logo marki, więc śmiało możemy powiedzieć, że wszystko jest nowe.
Być może właśnie z powodu logo zrezygnowano z twarzy ‘tygrysa’, która zdominowała samochody Kia. Najwyraźniej uznano, że już się opatrzyła, a ponadto zapewne nie chciano, by odciągała uwagę od loga. Design twarzy jest teraz prosty, czysty, być może nawet brakuje mu jakichś charakterystycznych cech byśmy nie musieli samochodu rozpoznawać wyłącznie po znaku fabrycznym. Mnie do gustu nie przypada wypełnienie dolnego wlotu powietrza. Wydaje mi się chaotyczne, słabo zdefiniowane. Fajnym motywem jest muskularne zaokrąglenie błotników, a także całkowite wizualne ‘odcięcie’ dachu. Bardziej niż przód, specyficzny jest tył ze słupkiem C w postaci płetwy oraz charakterystycznym układem świateł.
Czarne nadkola przypominają, że mamy do czynienia z crossoverem, a przy okazji powiększają one koła, które i tak są duże. Proporcje auta wydają się odpowiednie do sylwetki futurystycznej. Dzięki platformie z czysto elektrycznym napędem wreszcie dało się skrócić maskę i wysunąć koła bardziej do przodu, dzięki czemu wnętrze zyskało na przestronności. Kokpit wyraźnie wskazuje na nowe podejście do designu Kia. Również i tutaj dominuje czysty design, ale zarazem uzyskano atmosferę domową, ciepłą, ekskluzywną.
Oto co na temat nowej filozofii designu mówi producent: Filozofia ta opiera się na pięciu kluczowych filarach – Zdecydowanie za naturą, Uzasadniona radość, Moc postępu, Technologia i zmysły oraz Siła spokoju.
„Zdecydowanie za naturą” – bazuje się na interakcji z naturą, opartej na szczegółach, kształtach i proporcjach, które występują zarówno w świecie przyrody, jak i wśród ludzi. Ten filar tworzy organiczne i techniczne struktury oraz wpływa na wykończenie wnętrza auta; design nadwozia charakteryzuje się połączeniem prostych linii oraz rzeźbionych powierzchni.
„Uzasadniona radość” koncentruje się na atmosferze i wrażeniach z obcowania z przyszłymi samochodami marki Kia. W przyszłości auta będą łączyć emocje z rozwiązaniami racjonalnymi, dzięki czemu powstaną pojazdy, które potrafią wpływać na nastrój pasażerów, relaksując ich lub inspirując. Nowy design będzie wykorzystywać nowe materiały pochodzenia organicznego oraz bardziej odważne kolory, wyrażające młodość i zabawę.
„Moc postępu” opiera się na dotychczasowych mocnych stronach designu marki. Wykorzystanie i rozwinięcie umiejętności oraz wiedzy zdobytych podczas ostatniej zmiany stylistyki modeli marki Kia sprawia, że design przyszłych będzie ewoluować. Design nowych samochodów będzie opierać się zarówno na doświadczeniu, jak i na kreatywności. Tylko dzięki takiej kombinacji można wymyślać i wprowadzać innowacje w nowych projektach.
„Technologia i zmysły” obejmuje nowe technologie i innowacje, które wspierają interakcję między ludźmi a maszynami. W przyszłych modelach będzie zastosowana obsługa nowej generacji, z wykorzystaniem innowacyjnego sterowania za pomocą oświetlenia, czucia i łączności z samochodem. Wszystko po to, aby klienci jeszcze bardziej mogli zaangażować się w obsługę auta.
„Siła spokoju” wywołuje napięcie między przeciwstawnymi siłami i twórczymi kontrastami oraz pozwala odnaleźć równowagę, która pochodzi od dwóch przeciwstawnych sił. Objawia się zaskakującymi koncepcjami designu, które wykorzystują ostre i precyzyjnie prowadzone krawędzie oraz techniczne detale. Sprawiają one, że wzrok koncentruje się na powierzchniach i pomagają wypracować wizję designu samochodów przyszłości.
„Chcemy, aby nasze samochody zapewniały instynktowną i naturalną obsługę, która ułatwia codzienne życie ich użytkownikom. Naszym celem jest zaprojektowanie takiej obsługi, która jednoznacznie będzie kojarzyć się z samochodami marki Kia, będzie pomysłowa i adekwatna do ekscytujących pojazdów elektrycznych w przyszłości. Pomysłowość naszych stylistów i zwiększenie poczucia obcowania z produktem marki Kia nigdy wcześniej nie szły w parze tak bardzo jak teraz. Oczywiście, w centrum tego, co robimy są nasi klienci, którzy mają wpływ na każdą podejmowaną przez nas decyzję” – mówi Karim Habib – wiceprezes i dyrektor Global Design Center.
Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok