Niedawno sugerowałem, że w firmie Renault szykuje się rewolucja. Oznajmiono ją 14 stycznia 2021 roku. Prezes Grupy Renault – Luca de Meo ogłosił plan działania na nadchodzącą 5-latkę, a nawet dalej. Strategia nazwana Renaulution ma sprawić, że wyróżnikiem tej marki staną się nowe technologie, czysta energia i usługi. Do 2025 roku opracowanych zostanie 14 nowych modeli, z których połowa ma mieć napęd elektryczny, a siedem z nich będzie reprezentowało segmenty C i D. Nowe projekty przewidują wersje EV lub hybrydy.

Renaulution

W połączeniu z kompleksowymi rozwiązaniami wodorowymi dla pojazdów dostawczych, Renault ma stać się najbardziej ‘zieloną’ marką europejską. Przedstawiając nową strategię działania, nie mogło się obejść bez wizji nowych modeli. Jedną z nich jest Renault 5 Prototype, nawiązujący do legendarnego modelu R5, a tym samym świadczący, że mimo podążania ku nowoczesności, Renault nie będzie się odcinało od swojej tradycji i historii. To lubimy, bo dużo frajdy sprawiają legendy w nowoczesnym wydaniu. Auto prezentował nowy szef designu Renault – Gilles Vidal (ex Peugeot design).

Renaulution

Strategia przewiduje też rozwój marki Alpine zajmującej się samochodami sportowymi i wyczynowymi (od sezonu 2021 Alpine będzie obecne w Formule 1) oraz dalszy rozwój marki Dacia, której szefem designu został Alejandro Mesonero-Romanos (ex Seat design). To on przedstawił pierwszą nową wizję Dacii – SUVa Bigster o długości 4,6 m i designie typowym dla twardych offroaderów. WS 

Renaulution

„Marka Renault jest przychylna przełomowym rozwiązaniom technologicznym, dzięki czemu wyznacza nowe trendy. Chcemy wprowadzać nowoczesność do branży motoryzacyjnej. Już niedługo staniemy się marką, której wyróżnikiem będzie inteligentne wykorzystanie energii, ugruntujemy naszą pozycję w segmencie samochodów elektrycznych dzięki projektowi Electro Pole i będziemy inwestować w rozwój napędów wodorowych, aby nasza gama modelowa stała się do 2025 roku najbardziej ekologiczna na rynku. Naszym znakiem szczególnym będą także zaawansowane technologie, opracowywane w ramach wewnętrznych prac rozwojowych i we współpracy ze spółką Software République. Nasz otwarty ekosystem ma na celu rozwijanie europejskiego know-how w tak kluczowych dziedzinach, jak dane czy cyberbezpieczeństwo. To z kolei da nam konkurencyjną przewagę jako marce usługowej, mającej w swojej ofercie zaawansowane usługi mobilne, z których możemy korzystać w samochodzie i poza nim. Tak wygląda nasza wizja nowoczesności, którą będziemy realizować we Francji, bo mamy świadomość, że nasza marka, jej tożsamość i atuty są nierozerwalnie związane z naszą tradycją. Symbolem ‘Nowej Fali’ będzie nowy model R5. Ten kultowy i ważny dla naszej historii model został zaprojektowany od nowa, aby uosabiać przyszłość i popularyzować samochody elektryczne” – Luca de Meo, prezes Grupy Renault

Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok

Powiązane zdjęcia: