Austro-Daimler to austriacki producent samochodów aktywny w latach 1899-1934 z przerwą wywołaną przez wojnę światową. Produkcję aut wznowiono dopiero w 1930 roku. 6-cylindrowy model Bergmeister wsławił się licznymi zwycięstwami głównie w wyścigach górskich. Stąd jego taka, a nie inna nazwa.

Austro-Daimler Bergmeister AutoRok 2019

Po 86 latach nieobecności na rynku trudno mówić o jakiejś szczególnej nostalgii, ale cieszy fakt, iż ktoś nie tylko przypomniał sobie o tej marce, lecz postanowił ją wskrzesić. W 2002 roku Roland Stagl wykonał pierwsze szkice, w 2018 roku skompletowano team, a teraz w Villa d’Este zaprezentowano gotowe auto w przedprodukcyjnej formie.

Austro-Daimler Bergmeister AutoRok 2019

Jak widać na zdjęciach, chodzi o pojazd klasy Gran Tourismo, nieprzypadkowo nazwany Bergmeister ADR 630 Shooting Grand. Sylwetka tego modelu jest dość typowa dla swojego gatunku.

Design nie jest błyskotliwy, proporcje też nie wydają się porażające, ale miejmy nadzieję, że znajdą się nabywcy, którzy docenią wygląd i szereg dobrych rozwiązań, takich jak drzwi uchylane do góry, wnętrze wysokiej jakości, no i układ hybrydowy PHEV zapewniający nieprzeciętne osiągi.

Austro-Daimler

Do napędu wykorzystano silnik R6-3.0 benzynowy oraz trzy silniki elektryczne (po 271 KM każdy), a do tego umieszczony przed osią tylnych kół akumulator 55 kWh. Moc generatora pokładowego określono na 150 kW. W efekcie Bergmeister dysponuje łączną mocą 1200 KM.

Przy masie własnej 1650 kg jest w stanie przyspieszać do 100 km/h w 2,5 sekundy i rozwijać prędkość 330 km/h. Wyłącznie na prądzie pokonuje 250 km, a zasięg całkowity wynosi blisko 1000 km.

Austro-Daimler Bergmeister AutoRok 2019

Austro-Daimler Bergmeister odznacza się rozstawem osi 2,6 m, długością 4,5 m, szerokością 2,1 m i wysokością 1,3 m. WS

 

Austro-Daimler Bergmeister: #AustroDaimler #Bergmeister #Bergmeisterconcept #bergmeisterconceptcar #peeblebeachaustrodaimler #autorok

polub nas na facebooku: http://www.facebook.com/MagazynAutoRok