W topowej klasie rajdów samochodowych WRC, gdzie od kilku dziesięcioleci obowiązuje napęd AWD, Toyota używa specjalnie przygotowanego Yarisa WRC. Siłą rzeczy Suprze pozostały wyścigi tzw. samochodów turystycznych.
Dotychczasowy mocno ospojlerowany model IV generacji odnosił znaczące sukcesy w japońskiej serii JGTC i Super GT. Jeśli mielibyśmy określić poziom techniczny tych aut i dopuszczalnych zmian, jest on porównywalny z autami niemieckiej serii DTM, a od sezonu 2020 stał się niemal identyczny (Class One).
Właśnie z myślą o serii Super GT opracowano wyczynowe auto i to już ono reprezentuje japoński koncern. Mocno ospojlerowane nadwozie oraz silnik R4Turbo 2.0 o mocy 600 KM zadbało o adrenalinę podczas pierwszego wyścigu na torze Fuji. Oprócz tego dla teamów prywatnych dostępna jest GR Supra GT4 (R6T-3.0-430 KM).
Pandemia opóźniła różne przedsięwzięcia, więc Tamiya na razie odzwierciedliła wersję seryjną GR Supry, ale najprawdopodobniej z czasem doczekamy się też modelu w skali 1:10 wyczynowej Supry. Zresztą w opcji już dostępne jest duże aluminiowe skrzydło mocowane do tylnej szyby. Tamiya poleca pomalowanie nadwozia czerwonym lakierem PS-60, ale my wybraliśmy kolor biały, żeby była podobna do testowanej przez nas Supry w skali 1:1.
W modelu RC możemy stosować różne podwozia marki Tamiya o rozstawie osi 257 mm. Jeśli chcemy zachować podobieństwo do oryginału, to powinniśmy wybrać podwozie tylnonapędowe, ale jeśli preferujemy sprawną jazdę poślizgami, wtedy lepiej używać podwozia z napędem AWD. WS
Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok