Markę Audi kojarzymy z napędem Quattro i rajdami do mistrzostw świata. To właśnie te auta w latach 80 zmieniły koncepcję i konstrukcję samochodów rajdowych. W 1990 roku Audi zaczęło brać udział również w wyścigach. Dysponowało modelem 90 Quattro bardzo dobrze przygotowanym do serii IMSA GTO, ale ponieważ w serii DTM nie wolno było stosować turbodoładowania, więc chcąc brać w niej udział na tory skierowało swoją flagową limuzynę V8 wywodzącą się z modelu 200.
Do potrzeb sportowych została odchudzona i wyposażona w duży, wolnossący silnik V8-3.6-456 KM. Zgodnie z homologacją Grupy A nadwozie praktycznie pozostało seryjne. W takiej konfiguracji Hans-Joachim Stuck w sezonie 1991 zdobył tytuł mistrza DTM, a rok później ten sam sukces powtórzył Frank Biela. Jego auto odzwierciedliła firma Tamiya w skali 1:10 RC stosując podwozie TT-02, a więc – analogicznie jak w oryginale – z napędem na 4 koła.
Jeśli posiadamy podwozie z napędem wyłącznie na koła tylne, możemy przeprowadzić ciekawe porównanie, które wykaże jak zachowuje się auto w wersji 4WD, a jak w 2WD. WS
Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok