F8 zastępuje w gamie dotychczasowy model 488 Spider. Nie da się ukryć, że jest od niego ładniejszy, zaś mocniejszy silnik (720 KM) zadziwia swoją dynamiką i kulturą pracy, aczkolwiek nie brakuje mu ani rasowego charakteru, ani też odpowiednio dobranego dźwięku.
3,9-litrowa jednostka V8 daje możliwość niemal nieograniczonego przyspieszania i to bez tzw. dziury turbo. Konstruktorzy uczynili wiele, by auto dobrze dostosować do codziennej eksploatacji. W celu jej uproszczenia, zastosowali automatycznie chowany hardtop RHT (Retractable Hardtop).
Zadanie nie było łatwe, wszak komora silnikowa nad którą mieści się pojemnik na dach jest mała. Dlatego hardtop – nie licząc pokrywy i całej masy drobnych elementów – jest dwuczęściowy. Po naciśnięciu przycisku chowa się w zaledwie 14 sekund i jest dobrze chroniony przed kurzem. Można go otwierać i zamykać bez zatrzymania samochodu, do prędkości 45 km/h. WS
Ferrari F8 Spider: #FerrariF8Spider #FerrariF8 #Ferraridesign #f8test
polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/