Ferrari F8 Spider jest reprezentantem rodziny 2-miejscowych modeli napędzanych silnikami V8, których historia rozpoczęła się w 1977 roku wersją 308 GTS.

F8 zastępuje w gamie dotychczasowy model 488 Spider. Nie da się ukryć, że jest od niego ładniejszy, zaś mocniejszy silnik (720 KM) zadziwia swoją dynamiką i kulturą pracy, aczkolwiek nie brakuje mu ani rasowego charakteru, ani też odpowiednio dobranego dźwięku.

Ferrari F8 Spider  AutoRok

3,9-litrowa jednostka V8 daje możliwość niemal nieograniczonego przyspieszania i to bez tzw. dziury turbo. Konstruktorzy uczynili wiele, by auto dobrze dostosować do codziennej eksploatacji. W celu jej uproszczenia, zastosowali automatycznie chowany hardtop RHT (Retractable Hardtop).

Ferrari F8 Spider AutoRok

Zadanie nie było łatwe, wszak komora silnikowa nad którą mieści się pojemnik na dach jest mała. Dlatego hardtop – nie licząc pokrywy i całej masy drobnych elementów – jest dwuczęściowy. Po naciśnięciu przycisku chowa się w zaledwie 14 sekund i jest dobrze chroniony przed kurzem. Można go otwierać i zamykać bez zatrzymania samochodu, do prędkości 45 km/h. WS

Ferrari F8 Spider: #FerrariF8Spider #FerrariF8 #Ferraridesign #f8test

polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/