Terenowe Mitsubishi 11 razy wygrało Rajd Dakar. Na tym moglibyśmy zakończyć artykuł, bo już nic bardziej trafnego nie da się powiedzieć. Mimo wszystko zwróćmy uwagę na garstkę informacji, jakie przekazano podczas polskiej prezentacji tego samochodu.
Auto o skromnej nazwie L200 debiutowało 40 lat temu. Jest znane na całym świecie. Łącznie wyprodukowano 5 milionów egzemplarzy. Podobnie jak i kilka pickupów innych marek wytwarzane jest w Tajlandii. Ponieważ ewolucja samochodów terenowych sprawiła, że większość z nich przestała się nadawać do pracy offroadowej, a niektóre nawet do dłuższej jazdy poza drogami utwardzonymi, najbardziej terenowymi pojazdami zostały pickupy takie jak właśnie Mitsubishi L200.
Najnowszy model, o designie twarzy zgodnym z całą gamą wozów tej marki, ma minimalny prześwit 20 cm, kąt natarcia 29 stopni a zejścia 21 stopni. Samochód może poruszać się w przechyle bocznym wynoszącym do 45 stopni. Jego ładowność wynosi od 1040 do 1080 kg.
Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca to 750 kg, natomiast wyposażonej w hamulec najazdowy do 3100 kg. W praktyce oznacza to możliwość ciągnięcia dużej przyczepy kempingowej lub lawety z jachtem.
Do napędu specjalnie dla tego modelu przygotowano nowoczesny turbodiesel o pojemności 2.2-litra (moc 150 KM, średnie zużycie paliwa ok 9 l/100 km), współpracujący z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatyczną. Zastosowano najnowszy system przeniesienia napędu AWD w standardzie z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.
Kierowca ma do wyboru 4 tryby pracy pozycji Offroad: Gravel (szuter), Mud/Snow (błoto/śnieg), Sand (piasek) i Rock (kamienie). L200 wyróżnia się możliwością korzystania z napędu 4×4 Super Select przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni, w tym na asfalcie.
Na stromych zjazdach elektronika steruje pracą przekładni i układem hamulcowym, odciążając kierowcę. W praktyce auto odznacza się nie tylko dużą sprawnością w terenie, ale również jest lepiej wyciszone, zespół napędowy przejawia wyższą kulturę pracy, odczuwalny jest wyższy komfort jazdy, i co istotne – podniesiono poziom bezpieczeństwa.
Wprowadzono też wiele dodatków w opcji oraz 5-letnią gwarancję. Cena Mitsubishi L200 zaczyna się od 135.990 tys. zł. WS
Mitsubishi L200: #MitsubishiL200 #Mitsubishi #Mitsubishioffroad #testL200 #AutoRok
Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/