Jesteś zafascynowany Ameryką? Też możesz mieć jej kawałek, wystarczy że kupisz sobie Wranglery, a jak masz trochę więcej kasy to Wranglera 😉 My czuliśmy powiew Ameryki przez tydzień testując ten kultowy model Jeepa.

Niewątpliwie z całej gamy, to właśnie on odznacza się wyraźnym, amerykańskim DNA. I trudno się temu dziwić, gdyż jest on w bezpośredniej linii następcą legendarnego Willysa MB, który później jako CJ stał się bohaterem bezdroży i karkołomnych wypraw, a co najważniejsze, ikoną wolności.

Jeep Wrangler AutoRok 2019  Jeep Wrangler 

Oczywiście z biegiem czasu, wychodząc na przeciw wymagającym klientom, którzy domagali się między innymi wprowadzenia 4-drzwiowej wersji, łatwiejszej obsługi oraz wyższego komfortu jazdy, wprowadzano różne zmiany. Zawsze jednak idea oraz legendarne cechy pojazdu pozostawały.

Tak samo jest również z najnowszym modelem, którego twórcy dążyli, by był on lepszy pod każdym względem od swojego poprzednika. Auto wyładniało, zarówno cały przód z diodowymi światłami i rozszerzonym 7-szczelinowym grillem, w który podobnie jak w legendarnym CJ wcinają się spore okrągłe reflektory, prezentuje się znacznie nowocześniej.

Jeep Wrangler AutoRok 2019

Modniej wyglądają też – jak zwykle wystawione poza obrys karoserii – zderzaki i błotniki. Nadwozie występuje w wersji 2 i 4-drzwiowej, no i oczywiście daje się rozebrać. Możemy zdjąć dach, tylną zabudowę, drzwi i położyć przednią szybę. Jazda takim ‘golasem’ to jedna z największych przyjemności związanych z powszechnie dostępnymi autami. Ba jazda żadną inną terenówką nie daje tyle radości co rozebrany Wrangler.  

Jeep Wrangler AutoRok 2019

Na naszym rynku auto występuje w trzech wersjach wyposażeniowych Sport, Sahara oraz Rubicon, różniących się również właściwościami terenowymi oraz zastosowanymi mechanizmami. W wersjach Sport i Sahara użyto reduktora z przełożeniem 2,72:1 oraz napęd na 4 koła Command-Trac, natomiast w Rubiconie jest przełożenie 4:1 oraz napęd Rock-Trac.

We wszystkich wersjach zastosowano rozłączany przedni stabilizator poprzeczny, metalowe płyty osłonowe podwozia, kabinę z korkami spustowymi w podłodze umożliwiającymi jej czyszczenie wodą ze szlaucha oraz specjalną zaślepkę chroniącą system multimedialny.

Jeep Wrangler AutoRok 2019

Za testowany przez nas model, czyli 2-drzwiową Saharę z 2,2-litrowym turbodieselem MultiJet II o mocy 200 KM zgodnie z katalogiem trzeba zapłacić 235 tysięcy. Oczywiście o wadach i zaletach można długo dyskutować, jednak przydałby się większy zakres przesuwu fotela, a może i poosiowej regulacji kierownicy.

Ponadto przy 90 km/h na godzinę dość głośno słyszymy szum powietrza – patrząc jednak na bryłę auta oraz jej mało aerodynamiczne kształty trudno się temu dziwić.

JeepWrangler_AutoRok_2019_06 JeepWrangler

Do fajnych elementów na pewno należy zaliczyć świetnej jakości materiały wykończeniowe ze skórzanymi fotelami na czele, wiszące parciane i prawdziwie terenowe uchwyty, zewnętrzne stopnie oraz dodatkowe uchwyty dla pasażera, przydatne podczas jazdy w terenie. Włączniki do otwierania szyb umieszczone są, jak przystało na auto mocno terenowe, na środkowej konsoli, natomiast specjalną kieszeń na telefon komórkowy przewidziano między fotelami.

Jeep Wrangler AutoRok 2019 

Wsiadanie do tyłu, jak to w autach dwudrzwiowych jest trochę trudniejsze niż zwykle. Na szczęście konstruktorzy zadbali, by przypięcie fotelika do isofixów było maksymalnie wygodne. Wychodząc z założenia, że często jeździmy samemu bądź z jednym pasażerem, tylne zagłówki składają się w świetle fotela, nie zasłaniając tylnej szyby.

Otwarcie, a raczej zdjęcie dachu jest dość proste i szybkie, aczkolwiek całkowicie ręczne, bagażnik ma pojemność 533 litry. Na wyróżnienie zasługuje szybko reagująca klimatyzacja, najnowsze systemy informatyczne, wzbogacony pakiet bezpieczeństwa oraz systemy wspierające kierowcę.

Jeep Wrangler AutoRok 2019 JeepWrangler

Wrażenie podczas pierwszej jazdy jest takie, jakbyśmy jechali czymś bardzo ciężkim, wielkim i masywnym, jednak sporej mocy silnik zapewnia nam dynamiczną jazdę. Jedynie mało przyjemne dla błędnika jest lekkie bujanie. Jeżeli chodzi o design tego modelu Jeepa, to jest klasyk sam w sobie. Jeśli komuś przedni zderzak wydaje się zbyt masywny, to właśnie jest on jednym z elementów nadających Wranglerowi prawdziwie amerykański styl. AgaeM

Jeep Wrangler: #JeepWrangler #Jeep #Wrangler #Jeeptest #Wranglertest #AutoRok #jazdytestowe #jeepdesign

polub nas na facebooku: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/

 

Powiązane zdjęcia: