Kiedy w 1997 roku w Tokyo zaprezentowano pierwszego współczesnego Maybacha, natychmiast pojawiły się głosy, że za dużo w nim Mercedesa. Rzeczywiście Maybach 57/62 wyglądał niczym mocno wzbogacona i wydłużona S-klasa.12 lat produkcji potwierdziło, że czegoś zabrakło – może emocji, jakie powinien wzbudzać samochód niezależnie od jego gatunku, klasy, wielkości i ceny.

Mercedes-Maybach GLS 600 Mercedes-Maybach GLS 600

Niewiele więcej było ich też w drugiej generacji limuzyny, która pojawiła się pod marką Mercedes-Maybach. Po ukazaniu się na salonach samochodowych pięknych ‘show carów’ Vision, można było przypuszczać, że opanowano temat wyglądu współczesnych Maybachów. Niestety wprowadzany na rynek Mercedes-Maybach GLS 600 (cena od 802 400 zł!) rozwiewa te nadzieje. Abstrahując od wysokiej jakości, bogatego wyposażenia i ogólnie poziomu technicznego, wygląda jak … tani hatchback, albo kombi. Wystarczy jedno krótkie spojrzenie, by dojść do wniosku, że nie mamy czemu się przyglądać.

MercedesMaybach_GLS600_2020_04

Proporcje sprawiają, że nie wiemy jakiej wielkości jest ten samochód, brakuje też jakichkolwiek motywów i detali wywołujących ciekawość. Najprawdopodobniej styliści, podążający za koncepcją zrodzoną w dziale marketingu, nie chcieli jakichkolwiek elementów drażniących wzrok. Jednym słowem preferowali wygląd ponadczasowy. Problem polega jednak na tym, że istnieją dwa rodzaje ponadczasowych form designu – jedna staje się kultowa, a druga ponadczasowo nijaka.

Wojciech Sierpowski

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

Galeria NextGEN

Edytuj
Usuń

Polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok