Ostatnie tegoroczne spotkanie testowe dziennikarzy z całej Polski odbyło się w niższej niż zwykle temperaturze, tym niemniej dzięki wielu samochodom atmosfera była gorąca.

OffroadTest 2019 Offroad&TruckTest 2019

Liczba crossoverów wśród 26 udostępnionych aut potwierdziła, że oferta podążająca za naszymi preferencjami jest przeogromna. Ale co ciekawe, sporą aktywnością wykazali się importerzy w zakresie pojazdów dostawczych oraz ich wersji osobowych, które ciszą się coraz większym zainteresowaniem.

OffroadTest 2019 Renault Master Mobilny Salon

Najbardziej zaskakującym pojazdem okazał się Renault Master ze specjalną zabudową – mobilny salon. Gościnnie pojawiły się nowe Renault Clio oraz Peugeoty 508 liftback i kombi SW. Wśród prezentowanych aut nie zabrakło hybryd (Honda CR-V i Subaru Forester) oraz bardzo wysoko ocenianego samochodu o napędzie elektrycznym – Hyundaia Kona Electric.

OffroadTest 2019

 

 

 Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród dziennikarzy biorących udział w testach

Citroen Berlingo 1.5 Diesel 130 Shine XL Manual
+ przestrzeń, wykończenie, duże możliwości konfiguracji wnętrza, wygląd zewnętrzny, fajny wystrój wnętrza
– sprawia wrażenie ciężkiego, za wysoko deska rozdzielcza, za wysoko poprowadzona linia maski, momentami głośnawy diesel, twarde plastiki, małe siedzenia,

Citroen C5 Aircross PureTech 180 EAT8 Shine
+ wygląd zewnętrzny, atrakcyjne wnętrze, zawieszenie dobrze tłumi nierówności, ciekawy wygląd zegarów i prędkościomierza, duży bagażnik, przestronny, komfortowy, jakość, skóra, widoczność, zawieszenie, dobrze zaprojektowane auto, prowadzi się świetnie.
– przestrzeń na tylnej kanapie, brak 4×4, miękkie fotele, mocne przechyły nadwozia, gorzej oprogramowana skrzynia biegów niż w marce DS, masywny, wysoko deska rozdzielcza,

DS3 Crossback PureTech 130 Performance Line
+ wewnętrzny design, wygląd zewnętrzny, ciekawa deska rozdzielcza, wyciszenie, dynamiczny silnik, oryginalny, szybka skrzynia o 8 biegach, niepowtarzalny,
– głośna praca silnika na wysokich obrotach, mało praktyczny, słaba widoczność przez płetwę rekina, deska rozdzielcza, ciasne wnętrze spotęgowane małymi szybami i grubymi słupkami, silnik za słaby

Honda CR-V Hybrid V 2.0 i-MMD 184KM
+ konsekwencja stylistyczna, ciche ruszanie, system multimedialny, komfort wnętrza, nieźle wykończony, sporo gadżetów, schowki, piękne wnętrze, dynamika pojazdu, dobrze umieszczony wyświetlacz centralny, materiały wnętrza, hybrydowość, zawieszenie,
– dźwięk silnika spalinowego przy wyższych prędkościach, słabo przyspiesza, bezstopniowa skrzynia do poprawy, hałas silnika, ospałe osiągi, hybryda wymagająca przeczytania instrukcji obsługi,

Hyundai Kona Electric 64 kWh 204KM Platinum
+ rewelacja na kołach, cicha praca, dynamiczny napęd, zasięg, przyjemność z jazdy, niespodziewanie miłe auto, całkowicie elektryczny! moc moc moc, prawdziwe przyspieszenie, wyświetlacz, energia i styl, to niewątpliwie przyszłość motoryzacji – szczególnie na miasto, gigantyczny moment obrotowy niemal od zera, dobre hamulce, gabaryty samochodu O.K, brawo dla Hyundaia, ach gdyby tak wprowadzono tańszą wersję mieszczącą się w dopłatach, biorę w ciemno,
– opony zbyt słabe do osiągów silnika, dziwny design tabletu, plastikowe wnętrze, przydałby się jeszcze większy zasięg, potrzebna superładowarka,

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 Multijet 170KM AT9 AWD Low
+ przestronne wnętrze, relatywnie tani Jeep, klasyka napędu, duże lusterka, ciekawy design, design świateł, zegary,
– wolna skrzynia, głośno, za mało jeepa w jeepie, ciasny, toporne prowadzenie, kiepskie plastiki,

Jeep Wrangler 18 Rubicon 2.2 MJD A8 200 KM 4X4
+ rozpoznawalny, mocny design, spartańsko i tak ma być!, niespodziewanie dobry na zwykłej drodze, zdejmowany dach, duża przyjemność prowadzenia, dobre wykończenie, zaskakująco dobry komfort jazdy jak na tak krótkie auto, dostarcza cudownych wrażeń, gigantyczne koła, przyjemny w środku, doskonałe nawiązanie do klasycznego Wranglera, właściwości terenowe,
– mało komfortowo przy większych prędkościach, pływa, dużo przycisków na kierownicy, ciasny tył, brak tylnych drzwi, trudne wsiadanie, słabe wyciszenie silnika, słyszalny głośny świst wiatru,

Mitsubishi ASX 2.0 Intense 4WD CVT
+ dobra modyfikacja, normalny silnik, napęd 4WD, dobre wnętrze, żwawy, przestronny, po prostu poprawne auto, klasyk lekko konserwatywny w obsłudze, ale wszystko dzięki temu sprawdzone i spolegliwe, jeździ dobrze,
– spalanie, skrzynia, silnik, stara grafika, plastikowe wykończenie, jakość elementów, kontrowersyjny wystrój przodu,

Nissan X-Trail Tekna 1.7 dCi 4WD Xtronic
+ przyjemny design zarówno zewnętrzny jak i wnętrza, wygodny fotel kierowcy, dynamiczny silnik, 4×4,
– wyciszenie i wykończenie wnętrza, design twarzy, głośny silnik na wysokich obrotach, zbyt wysoko położona podłoga bagażnika

Opel Combo Life 1.5 CDTi 102 KM
+ 100% poprawności, typowo oplowska twarz, lekko przesuwana druga para drzwi, przeogromne wnętrze, wielka tylna klapa, niezłe osiągi jak na tak duże i ciężkie auto, dobrze dopracowane wnętrze,
– trudne zamykanie od środka drugiej pary drzwi, grube słupki, wysoki przód nadwozia, deska rozdzielcza typowo ‘dostawcza’.

Opel Vivaro Furgon Enjoy 1+2, 1.5D 120 KM MT6
+ skrzynia biegów, środek ciężkości, praktyczność, funkcjonalna kabina, dobre wykonanie wnętrza,
– zbyt ostre działanie hamulców, zbyt czuły pedał hamulca, siedzenia jak ławeczka, ciasno w kabinie, słaba widoczność podczas jazdy miejskiej,

Opel Zafira Life Business VIP long 2+2+2, 2.0D 177KM AT8
+ dobre wykorzystanie znanej nazwy Opla, Zafira to teraz duży van, sporo miejsca, fotele kapitańskie, niezłe przyspieszenie do 80 km/h, zupełnie nowy wymiar, jakość, przestronny, uniwersalny, wygoda, wyciszenie, silnik, wszechstronność, drzwi przesuwne, wygodna pozycja za kierownicą,
– brak schowków, słaby układ kierowniczy, cena, nie da się wsunąć stóp pod fotel siedząc w drugim rzędzie,

Peugeot 3008 Allure Automat 1.2PureTech 130KM EAT8
+ świetny samochód, wysoka jakość wykończenia, klawiszowy system obsługi multimediów, wygodny fotel kierowcy, wygląd zewnętrzny, lubię ten model za całokształt, wiele zalet, dobrze dopracowane auto, wyróżniający się design,
– cena, mało dynamiczny silnik, grube słupki dachowe,
olbrzymi trójkąt u dołu słupków A ograniczający widoczność,

Peugeot 508 GT 1.6 PureTech 225 KM S&S EAT8
+ samochód kompletny, jakość wykończenia, design, silnik i skrzynia, multimedia, wyciszenie wnętrza, tapicerka siedzeń, przyzwoity samochód dla średniego biznesmena, prowadzenie,
– cena przestrzelona, mało miejsca z tyłu, za mały silnik, ergonomia przy kierownicy, słaba deska rozdzielcza, nie widać zegarów, panel nawigacji,

Peugeot 508 SW GT 1.6 PureTech 225 KM S&S EAT8
+ wygląd, ładniejszy od zwykłej 508-ki, dynamiczny silnik, reakcja skrzyni biegów, wygodny fotel kierowcy, prowadzenie, nadwozie – styl, doskonałe materiały, oryginalny design, dobre kombi dla środowisk twórczych,
– cena, bardzo rozbudowana konsola centralna, słaba widoczność do tyłu, chyba najbardziej ciasne wnętrze w tej klasie, głośny silnik, optymalny na kilkudniową wycieczkę,

Peugeot Partner Furgon Asphalt Long BlueHDI 100 KM S&S
+ niezwykle praktyczny i wygodny, rodzinne autko, dźwięk kierunkowskazów,
– trochę za mała moc silnika kiedy będzie w pełni załadowany

Peugeot Rifter Long Allure 1.5BlueHDi 130KM EAT8
+ przestrzeń, liczba schowków, fotele łatwo złożyć, wykończenie wnętrza, standard wykonania elementów wnętrza, dobra dynamika, estetyka, funkcjonalność wnętrza, doskonałe wrażenie robi kierownica i pokrętło zmiany biegów, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia, multimedia, oszczędny,
– miękkie zawieszenie przednie, trochę buja na zakrętach, wydaje się ciężkim masywnym pojazdem,

Renault Clio TCE 130 EDC
+ maksimum doznań w małym pojeździe, widoczna poprawa jakości wnętrza, dynamiczny silnik, skrzynia biegów, szybki system multimedialny, wyciszenie, czarna podsufitka, akceptowalne osiągi, król testu!, drapieżny wygląd, pięknie stylizowane wnętrze, audio BOSE, duży ekran, kapitalnie się prowadzi, wygoda, silnik akurat, wygląd i kolor super, optymalny na miasto,
– ergonomia niektórych funkcji, start/stop, średni design tyłu, z tyłu niestety ciasno, cena niezbyt mała,

Renault Kadjar DCi 150 4×4
+ duży SUV, bardzo estetyczny, dobrze zaprojektowany, cała masa zalet – w tym również wysoki poziom bezpieczeństwa,
– brak istotnych wad,

Renault Master Furgon FWD Pack Clim L3H2 2.3 dCi 180 Euro6
+ dobry silnik, pewne prowadzenie, łatwa obsługa, niezły komfort jazdy,
– słaba klimatyzacja, skrzynia biegów – czy nie może być automatyczna? Słaba widoczność, problem z zaparkowaniem, trudno wyjechać z drogi podporządkowanej – z powodu słabej widoczności,

Renault Trafic Grand SpaceClass Energy dCi 170 EDC
+ silnik, pozycja za kierownicą, dostęp do schowków i funkcji, przestrzeń, łatwa konfiguracja wnętrza, prowadzenie, widoczność, przyspieszenie- moc, komfort, wyciszenie, dobre materiały, fajny pomysł na wnętrze, mnóstwo miejsca, dobra pozycja za kierownicą, dynamiczny (jak na te gabaryty)
– izolacja od dźwięków z zewnątrz, odporność na podmuchy wiatru,

Seat Tarraco 2.0 TDI 190 KM
+ sporo przestrzeni, stoliki dla dzieci, poprawny jak vw, eleganckie wykończenie, dobra dynamika, świetna deska rozdzielcza, jakość wykonania wnętrza, silnik, skrzynia, ładny samochód,
– plastiki, skrzynia, trzęsie na nierównościach, duża masa, popsuta elektryka fotela, nieresorowana, trudno dostać się do 3 rzędu foteli,

Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI 150KM 4×4 DSG
+ przestronne wnętrze, dużo miejsca na tylnych siedzeniach, dynamika silnika z DSG, doskonały dla przeciętnego użytkownika, funkcjonalny, dobrze wykończony, bryła O.K.- gabaryty też, napęd, pewność dotarcia do celu,
– mało charakteru, niezbyt dobra dynamika jazdy, przeciętne osiągi, słabe oprogramowanie skrzyni biegów, zbyt powściągliwy design,

Subaru Forester 2.0 e-Boxer
+ dużo światła, dobra widoczność, standardowa wysoka jakość wykonania, przestrzeń kierowca / pasażer, dość ładny,
– silnik, wykończenie, nie przyspiesza!, trochę monotonny pod względem kolorystyki wnętrza, za słaby i mało elastyczny silnik, duże spalanie,

VW T-Roc Premium 1.5 TSI 150 KM DSG7
+ wszystko super: wielkość, osiągi, estetyka, poręczny, dobrze zestrojona skrzynia biegów,
– brak minusów, design taki sobie – bez efektu wow,

 

Pokaz specjalny: Renault Master mobilny salon
+ przestrzeń, pomysł, wykończenie, wielki plus za zrobienie pokazu specjalnego, bardzo funkcjonalne i ekskluzywne wnętrze, przepiękny, rewelacyjna zabudowa, przestrzeń, widoczność :), fajna odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, na biuro jakichś zawodów w terenie O.K.
– czasochłonne i skomplikowane rozkładanie,

 

zdjęcia: www.apr-foto.pl