W tym roku po raz pierwszy odbywa się krajowy konkurs motoryzacyjny Car of the Year Polska, w którym jurorami jest 20 dziennikarzy z polskich redakcji. Do 4 listopada każdy z jurorów musi przesłać swoją ‘piątkę’ samochodów, z której w końcowym etapie konkursu 3 grudnia wybrany zostanie zwycięzca.
Praktycznie do końca października jurorzy powinni poznać wszystkich kandydatów do tytułu Car of the Year Polska. Dosłownie w ostatniej chwili z Francji dotarły pierwsze egzemplarze Peugeota 208 i firma Peugeot Polska specjalnie dla tego grona jurorów zorganizowała prezentację samochodu wraz z jazdami. Jeszcze jakiś czas temu wydawało się, że to Opel Corsa będzie pierwszym dostępnym na naszym rynku autem elektrycznym spełniającym wymogi związane z dopłatami rządowymi do ‘elektryków’, tymczasem Peugeot szybciej się uwinie z dostawami samochodów.
Ciekawe jest to, że producent postanowił nie dywersyfikować wizualnie wersji o różnych napędach modelu 208. Różnice są, ale bardzo dyskretne (grill i felgi). Uwagę zawraca design zewnętrzny, po części nawiązujący do legendarnej 205-ki a z drugiej do nowoczesnej 508-ki. Styl najlepiej określić jako elegancko-sportowy, ale zarazem skromny i zadziorny. Ergonomicznie zaprojektowane wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości i oczywiście wykorzystano najnowszą wersję i-cockpitu, której obraz widzimy w wydaniu przestrzennym.
Zdecydowano się też na zaskakująco bogate wyposażenie, prawie we wszystkie systemy znane z modelu 508. W gamie silnikowej znalazły się jednostki benzynowe o mocy od 75 do 130 KM oraz 100-konny turbodiesel. W ofercie dominują przekładnie M6 i A8, tylko model podstawowy ma 5-biegów. Jeśli chodzi o wersję elektryczną dysponuje ona mocą 136 KM i zasięgiem 340 km. Cena modelu podstawowego wynosi 53,9 tys. zł, natomiast elektryka 124,9 tys. zł.
Wojciech Sierpowski
polub nas na fb: https://www.facebook.com/MagazynAutoRok/
Peugeot 208: #peugeot208 #208design #caroftheyearpolska #jurorzycotypl #testyaut #autorok